• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400101309030
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

محفل شعر مقاومت در سنقروکلیایی برگزار شد

محفل شعر مقاومت در سنقروکلیایی برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه محفل شعر مقاومت به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور شاعران شهرستانهای شرق استان و شهر کرمانشاه، به میزبانی سنقروکلیایی برگزار شد.

غلامرضا مرتضوی فرماندار سنقروکلیایی در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شهید سلیمانی ملی ترین و امتی ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام است.

وی افزود: سردار سلیمانی الگویی موفق در حوزه مدیریت و سایر حوزه ها است. 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت و تاثیر گذاری شعر بر فرهنگ جامعه افزود: شاعران می توانند با سرودن اشعار مناسب و متعالی به فرهنگ سازی و پیاده سازی اخلاق در جامعه کمک کرده و جامعه را برای حرکت در مسیر انقلاب همراه کنند.

فرماندار سنقروکلیایی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اهداف پیامبر اسلام (ص) پیاده سازی اخلاق درجامعه بود گفت: نقش شعر در توسعه فضایل اخلاقی در سطح جوامع برجسته و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام الله رضا اکبری امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی نیز در این مراسم گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروزه ایجاد تمدن نوین اسلامی در عالم ضروریست، لذا این تمدن نوین نیازمند ملزوماتی است و این ملزومات در دوجبهه سخت و جبهه نرم میسر می شود. 

وی افزود: هنرمندان و شاعران می توانند با بیانات و مزامین دلنشین و ارزشمند به عنوان فرهنگسازان و ایثارگران اهل قلم با تولید مفاهیم ارزشمند در این عرصه نقش آفرینی کرده و همانند شهید آوینی جریان ساز فرهنگی باشند.

مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه هم در این مراسم به تشریح برنامه های این اداره کل در سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداخت و گفت: یکی از رویکردهای اداره کل استان این است که برنامه های خود را به سمت شهرستانها سوق دهد وی کی از این برنامه های تاثیر گذار در این حوزه برپایی محافل شعر است که شهرستان سنقروکلیایی یکی از شهرستان های توانمند در حوزه شعر و ادبیات است. 

وی افزود: شاعران با زبان شعر می توانند پیام مردم ایران اسلامی و همچنین پیام شهدا و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را در سراسر جهان طنین انداز کنند. 

در پایان این مراسم از شاعران شهرستانهای شرق استان و شهر کرمانشاه تقدیر شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha