• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400101309159
  • خبرنگار : 50294

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان:

ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست

ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست

ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست.

 صدیقه عبدالهی امروز (13دی) در نخستین همایش استانی طرح خوانا ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش مریوان ، از شهرستان مریوان به نیکی یاد کرد و اظهار کرد: وجود نیروی انسانی توانمند و دلسوز و دانش آموزان مستعد دو ویژگی مهم و بارز شهرستان مریوان است که باعث شده همواره شهرستان مریوان به عنوان یک شهرستان مهم و تاثیرگذار در موفقیتهای استان مطرح باشد.

وی در ادامه از اهمیت نقش مدیران در موفقیت سازمانی مدارس اشاره کرد و گفت: وجود یک مدیر برنامه محور در مدارس که بتواند مسئولانه، معقولانه، مدبرانه و خلاقانه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را به درستی هدایت کند قطعا زمینه و بستر لازم برای موفقیت را فراهم می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: کار اصلی مدیران مدارس راهبری آموزشی است و باید همواره تهدیدهای پیش روی واحد آموزشی و سازمان تحت تصدی را به فرصت تبدیل نماید.

 عبدالهی عنوان کرد: همچنان که شیوع ویروس ویروس کرونا یک تهدید جدی برای جامعه و نظام آموزشی بود آموزش و پرورش از این تهدید به عنوان یک فرصت برای شناسایی توانمندی‌های معلمان در جهت محتواهای الکترونیکی، تولید محتوا و افزایش استفاده از فضای مجازی برای آموزش استفاده نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان کردستان تحول در نظام آموزشی را یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست بنابراین برای اینکه جامعه ای تغییر کند باید بهترین مدیر رابرای مدرسه انتخاب کنیم که باعث همدلی ، همزبانی و اعتماد متقابل در بین همکاران شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیر موفق کلید موفقیت مدرسه است و برای اینکه بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را به بهترین شیوه به پیش ببریم باید از وجود مدیران توانمند و متعهد بهره گرفت.

صدیقه عبدالهی در بخشی دیگر از سخنان خود از اهمیت دوره پیش دبستان گفت و  عنوان کرد: با توجه به اهمیت این دوره و تاثیر آن سرنوشت کودکان، لازم است تا توسعه کمی و کیفی پیش دبستان به جد مورد توجه قرار گیرد و آنها را برای ورود به آموزش های رسمی آماده نمود و از طریق فرهنگ سازی و تبلیغ اهمیت این دوره در جامعه والدین را برای ثبت نام نوآموزان ترغیب کرد.

وی اجرای بهینه بسته تحولی خوانا و برنامه ویژه مدرسه را از مهم ترین موضوعاتی حوزه ابتدایی برشمرد و گفت: این بسته تحولی به دنبال تقویت مهارتهای چهارگانه یعنی گوش دادن ، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است و تربیت تمام ساحتی و جایگزینی مهارت محوری به جای حافظه محوری در اولویت قرار دارد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: ما امسال شاهد توسعه بسته تحولی خوانا بودیم و در دومین سال اجرا از ۹۶ مدرسه به ۲۸۸ مدرسه افزایش یافت و از توان و تخصص ۲ هزار و ۳۳۷ معلم برای اجرای این طرح استفاده می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان با چند توصیه به مدیران مدارس ، خواستار توجه ویژه به پوشش تحصیلی ، جلوگیری از ترک تحصیل ، کاهش تکرار پایه ، توجه به پایه های اول و دوم و تلاش در جهت جبران عقب ماندگی های آموزشی ، اهمیت شورای مدرسه و شورای معلمان ، رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی ، نظارت بالینی بر فعالیتها در کلاس درس و همچنین استفاده از پتانسیل والدین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.