• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400101309197
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

زنان در مکتب حاج قاسم فرزندان خود را پرورش دهند سلیمانی‌های دیگری رویش خواهند کرد

 زنان در مکتب حاج قاسم فرزندان خود را پرورش دهند سلیمانی‌های دیگری رویش خواهند کرد

ایسنا/لرستان مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: زنان جامعه اگر در مکتب حاج قاسم فرزندان خود را پرورش دهند سلیمانی‌های دیگری رویش خواهند کرد.

فریبا ولی‌پور عالم در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت دختر رسالت، همسر ولایت و مادر امامت ام ابیها حضرت زهرا سلام الله علیها و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد ملکوتی شدن امیر سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم الگویی تمام عیار از مکتب امام حسین علیه السلام است. وجود نازنین این شهید نه تنها یک الگو برای مردم ایران بلکه الگویی بین‌المللی برای تمام انسانهای آزادهای است که داعیه ی دفاع از حق و مظلوم را دارند.

وی با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی  متعلق به یک قشر و گروه خاصی نیست بلکه سردار همیشگی دلها و محبوب تمام قلوب در این زمان و زمان‌های بعد از ما خواهند بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی و با توجه به اینکه دشمن نسل جوان ما و تربیت نسل جوان را هدف قرار داده لازم است زنان و مادران ما متوجه این خطر شده و در جهت تربیت نسلی حاج قاسمی تمام همت خود را به کار ببرند.

مادران جامعه  راه مکتب حاج قاسم را برای تربیت فرزندانشان بکار گیرند

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: مادران امروزی باید قدر این گنجینه ی اخلاقی را دانسته و با قرار دادن مسیر تربیتی خود در راه مکتب حاج قاسم، نهایت بهره‌های تربیتی را از این الگوی اخلاقی ببرند.

ولی‌پور عالم با بیان اینکه در وصف حاج قاسم همین بس که رهبر معظم انقلاب او را قهرمانی ملی برای ایرانیان و  امت اسلامی و همچنین تبلور ارزش‌های اسلامی می‌دانند، عنوان کرد: همین تعابیر زیبای رهبر انقلاب از این شهید عزیز، بیانگر این است که شهید سلیمانی در جایگاه یک قهرمان باید یکی از برترین الگوهای تربیتی برای مادران مسلمان در جهان باشد.

زنان جامعه اگر در مکتب حاج قاسم فرزندان خود را پرورش دهند سلیمانی‌های دیگری رویش خواهند کرد

وی تاکید کرد:  اگر مادران ما فرزندان خود را در مکتب حاج قاسم پرورش دهند بدون شک سلیمانی‌های دیگری رویش خواهند کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان در ادامه با  بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها اولین شهیده‌ی دفاع از حریم ولایت است. این بانوی گرانقدر با وجود عمر بسیار کوتاه خود، آنچنان در تاریخ بشر می‌درخشد که تا ابد چراغ روشنی برای هدایت بشر است، افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ظلمی که در حق امیر مومنان شد، اولین دفاعیات حضرت زهرا سلام الله علیها از ولایت آشکار شد و ایشان با رفتن بر سر قبر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و  قبر شهدای احد به ذکر مصیبت‌های وارده در حق امام علی علیه السلام می پرداخت و حرف خود را به گوش مردم می‌رساند. حتی ایشان در امر دفاع از ولایت،   چند شب متوالی به اتفاق فرزندان خود به در خانه‌های انصار و مهاجرین می‌رفت و و در حمایت از امام علی علیه السلام از آنها یاری می‌طلبید.

ولی‌پور عالم تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در احیای دین و دفاع از ولایت دارای نقشی محوری و محکم است به طوری که ایشان جان خود را فدای این راه می‌کند.

وی با تاکید براینکه تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها از جمله ضروریات زندگی امروزی ماست، خاطرنشان کرد: ایشان هم مادری الگو و تاثیرگذار است و هم در بعد اجتماعی نقشی بسیار پررنگ در جامعه ی عصر خود و پس از خود دارد.

یکی از مهم ترین وظایف زنان جامعه ی ما به تاسّی از حضرت زهرا(س)، دفاع و حمایت از ولایت فقیه است

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان یادآور شد: یکی از مهم ترین وظایف زنان جامعه ی ما به تاسّی از این بزرگ بانوی اسلام و در عصر غیبت، دفاع و حمایت از ولایت فقیه است.

ولی‌پور افزود: خوشبختانه زنان ایران در آزمایش دفاع از ولایت سربلند بوده‌اند و در دوران انقلاب به حکم امام خمینی(ره) وارد عرصه ی دفاع از ولایت فقیه شدند و حضور بانوان در این مقطع حساس و سرنوشت ساز آنچنان پررنگ و پرامید بود که حضرت امام فرمودند: 《 ما نهضت خود را مدیون زنان می‌دانیم ...

وی بیان کرد: در مقطع کنونی هم خوشبختانه زنان ما با بینش دقیق اسلامی و بصیرت دینی همیشه در دفاع از ولایت حاضر هستند و نمونه بارز این حضور مقدس، حضور پرشور زنان در حماسه ۹ دی ۸۸ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha