• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400101309521
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز تاکید کرد

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی در راستای صیانت از مواریث تاریخی استان

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی در راستای صیانت از مواریث تاریخی استان

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: لازمه حفاظت و صیانت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی هم‌افزایی و تعاملات دستگاه‌های اجرایی است که در این میان شهرداری و میراث‌فرهنگی نقش بسزایی دارند.

به مناسبت دهه بصیرت و در آستانه دومین سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز و مادر شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در این دیدار با اشاره به اینکه درروند ساماندهی بافت تاریخی تبریز، رضایتمندی ساکنان این مناطق باید در اولویت اقدامات میراث‌فرهنگی و شهرداری تبریز باشد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مردم ساکن در بافت تاریخی، حفظ ارزش ملک و تسهیل روند حفاظت، خریدوفروش و تغییر کاربری آن‌ها به کاربری فرهنگی و گردشگری است لذا در این راستا شهرداری تبریز و میراث‌فرهنگی باید همکاری لازم را داشته باشند.

حکیمه غفوری ادامه داد: اجرای برنامه‌های مشترک و آماده‌سازی بستر لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری نیز از دیگر اهدافی است که باید مابین شهرداری و میراث‌فرهنگی موردتوجه قرار گیرد و با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی اهداف شورای ششم تبریز نیز صیانت از مواریث فرهنگی و توسعه‌ی گردشگری است لذا در این راستا آماده‌ایم تا هرگونه همکاری را با دو دستگاه داشته باشیم.

لزوم احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی گردشگری 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صادق عدالت اکبری، احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل طی سال جاری عنوان کرد و گفت: این اداره‌کل با آماده‌سازی بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری، فرصت لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است که با همکاری شهرداری تبریز می‌توان به‌صورت گسترده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، احمد حمزه زاده افزود: بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان صنایع‌دستی، احیا هنرهای ارزشمند استان، ثبت ملی و جهانی شهرهای فعال در حوزه صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های مهم این اداره‌کل طی سال جاری است که همکاری شهرداری تبریز در تسریع روند و پیشبرد آن‌ها حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha