• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400101309619
  • خبرنگار : 50165

با صرفه‌جویی یک مترمکعبی هر مشترک گاز چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

با صرفه‌جویی یک مترمکعبی هر مشترک گاز چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: صرفه‌جویی یک مترمکعبی هر مشترک گاز معادل متوسط مصرف ۲۵ هزار و ۴۰۰ خانوار زنجانی است.

موسی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر هر خانواده از ۳۴۰ هزار و ۸۶۱ مشترک خانگی در روز، فقط یک‌ مترمکعب گاز صرفه‌جویی کنند، این میزان صرفه جویی، معادل متوسط مصرف ۲۵ هزار و ۴۰۰ خانوار زنجانی است و این در حالی است که در این استان متوسط مصرف گاز هر مشترک خانگی در شش ماهه سرد سال معادل ۲۳۵۵ مترمکعب گاز طبیعی است.

وی با اعلام اینکه این صرفه‌جویی به ظاهر اندک اما بسیار ارزشمند؛ معادل گازرسانی برای ۲۵ هزار و ۴۰۰ خانوار زنجانی است، افزود: اگر این فرهنگ نه تنها در استان زنجان بلکه در کشور فراگیر شود، مشترکان خانگی با مدیریت مصرف خود گامی بزرگ برای چرخیدن چرخ صنعت و اقتصاد کشور برداشته و یاری‌گر دولت‌مردان در بهره‌مندی آحاد کشور از منافع سوخت‌رسانی خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: نگرانی از تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها، این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت گاز و برق تبدیل شده است، هرچه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، امکان تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها دشوارتر می‌شود؛ در صورتی که تنها با کمی توجه و دقت در رعایت مصرف بهینه گاز؛ همه مردم می‌توانند از گاز طبیعی بهره‌مند شده و صنایع نیز به تولید بپردازند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اعمال محدودیت گازرسانی در بخش صنایع استان از آغاز فصل سرما، تصریح کرد: انرژی پاک سهم همه مشترکان صنعتی، تجاری و خانگی است و با توجه به اتصال شبکه سراسری گاز در کشور، متاسفانه با توجه نکردن مصرف‌کنندگان خانگی بر صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز، امکان کمبود گاز در برخی نقاط کشور وجود داشته و هم‌اکنون نیز صنایع به استفاده از سوخت دوم روی آورده‌اند.

احمدلو یادآور شد: افزایش مصرف گاز امری اجتناب‌ناپذیر است اما با توجه به اینکه عمده مصرف در بخش خانگی، صرف ایجاد گرمایش در ماه‌های سرد سال می‌شود؛ توجه جدی مردم در رعایت اصول ایمن و بهینه گاز؛ گامی موثر در بهره‌مندی عمومی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha