• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400101309664
  • خبرنگار : 71588

اتحادیه عرب خواستار مداخله فوری برای آزادی هشام ابو هواش شد

اتحادیه عرب خواستار مداخله فوری برای آزادی هشام ابو هواش شد

دبیرخانه اتحادیه عرب از موسسات بین‌المللی، منطقه‌ای، حقوقی و انسانی خواست تا برای آزادی "هشام ابو هواش"، اسیر فلسطینی که از ۱۴۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، فورا وارد عمل شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، دبیرخانه اتحادیه عرب در گزارشی اعلام کرد که این اتحادیه امروز (دوشنبه) به بررسی سیاست بازداشت اداری و تداوم نقض‌ حقوق ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به صورت روزانه و وخامت حال اسیر هشام ابو هواش (۴۰ ساله) پرداخت.

اتحادیه عرب اعلام کرد، این اسیر فلسطینی وارد مرحله خطرناکی شده و در نتیجه اعتصاب غذایش به صورت متناوب در اغما به سر می‌برد و وضعیت سلامتی او به صورت چشمگیری رو به وخامت است. او از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ بازداشت شده و در یکی از بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی بستری است و طبق گفته جواد بولس، از وکلای اسرای فلسطینی و بیانیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وی در معرض خطر مرگ ناگهانی قرار دارد.

در این گزارش آمده است، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با صدور بیانیه‌ای نسبت به وخامت وضعیت سلامتی هشام ابو هواش ابراز نگرانی شدید و اعلام کرده است که از نزدیک وضعیت سلامتی هشام ابو هواش را پیگیری می‌کند.

در این گزارش آمده است،  ضروری است که دبیرخانه اتحادیه عرب توجه خود را به مسأله بازداشت اداری به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از اقدامات خودسرانه و بی‌هدف مقامات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین معطوف کند که دیگر نمی‌توان از آن و خطرات ناشی از آن چشم‌پوشی کرد. طبق آخرین آمار و ارقام موسسات اسرا و حقوق بشر (هیئت امور اسرا و آزادگان، باشگاه اسیران فلسطینی، مرکز اطلاعات "وادی حلوه" قدس) دستورات مربوط به بازداشت اداری طی سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۶۰۰ بوده است و تعداد بازداشتیان اداری در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های اسرائیلی در حال حاضر به حدود ۵۰۰ تن رسیده است که ازمیان آنها چهار تن کودک هستند.

اتحادیه عرب در گزارش خود از موسسات بین‌المللی، منطقه‌ای، حقوقی و انسانی خواست تا برای آزادی "هشام ابو هواش" که از ۱۴۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، فورا وارد عمل شوند.

این اتحادیه همچنین خواستار ملزم کردن مقامات رژیم اشغالگر به احترام گذاشتن و اجرای قوانین بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو،  پایان دادن به درد و رنج‌های بازداشتیان اداری و افشای اقدامات قضایی و نظامی نیروهای رژیم صهونیستی شد.

در این گزارش در خصوص سیاست بازداشت اداری و پیشینه حقوقی آن آمده است، می‌توان بازداشت اداری را اینگونه تعریف کرد که شخص بدون اتهام رسمی و بدون محاکمه بازداشت می‌شود و این دوره از یک ماه تا شش ماه متغیر است و ممکن است برای مدت نامحدودی تمدید شود.  

بر اساس این گزارش، در سایه هشدارهای صریح پزشکان نسبت به اینکه این اسیر فلسطینی ممکن است هر لحظه وارد مرحله بحرانی شود، مقامات رژیم اشغالگر، هشام ابو هواش را به صورت عامدانه در بیمارستان بازداشت کرده‌اند، زیرا او از ضعف بینایی، ناتوانی در صحبت کردن و لاغری و سستی بدن رنج می‌برد.

هشام ابو هواش ۴۰ ساله از ساکنان «دورا» در «الخلیل» است و از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ در بازداشت اداری است. وی متاهل و صاحب پنج فرزند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha