• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400101309876

رائفی پور:

شهید سلیمانی نگاه به ایرانی‌ها را عوض کرد

شهید سلیمانی نگاه به ایرانی‌ها را عوض کرد

ایسنا/کرمان دکتر رائفی پور گفت: شهید سلیمانی نگاه به ایرانی‌ها را عوض کرد و تراز تمدنی ایران را بالا آورد.

علی اکبر رائفی پور در مراسم یادبود شهدای تشییع پیکر سردار سلیمانی که با حضور خانواده این شهیدان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، بیان کرد: راجع به مکتب شهید سلیمانی صحبت‌های زیادی شده است.

وی افزود: شهید سلیمانی تراز تمدنی ایران را بالا آورد؛ انقلاب قرار نیست فقط کشوری پیشرفته درست کند؛ از ابتدا هدف ظهور بوده است به همین دلیل  بیش از چهل سال هنوز نام "انقلاب" برده می‌شود.

رائفی پور ادامه داد: خداوند از همه انسان‌ها آزمایش می‌گیرد. در قرآن آمده است هر کسی مورد چهار آزمون قرار می‌گیرد. آزمون نظامی، آزمون اقتصادی، آزمون حکمیت و آزمون فرهنگی اجتماعی.

وی اضافه کرد: قوم بنی اسرائیل قوم برگزیده بودند که همه این آزمون‌ها از آن‌ها گرفته شد اما مردود شدند؛ همچنین از قوم پیامبر هم این آزمون‌ها گرفته شد و نباید فکر کنیم این آزمون از قوم ما گرفته نمی‌شود.

رائفی پور تصریح کرد: حاج قاسم نگاه به ایرانی‌ها را عوض کرد؛ نگاه به افغانستانی‌ها را به خصوص از سمت ایرانی‌ها عوض کرد و از دل افغانستانی‌ها فاطمیون بیرون کشید؛ مواردی وجود دارد که با حرف حاج قاسم یا ورود او به محلی دشمن فرار می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک انسان نبود، یک امت بود. باید دید که یک انسان عادی، یک بچه روستایی چگونه به این مقام رسید؛ درون هر کدام از ما حاج قاسمی وجود دارد که باید آن را پیدا کرد و پرورش داد.

رائفی پور اضافه کرد: تجلیل از مردان خدا، اولویت کیفیت بر کمیت، نترسیدن از دشمن و نرفتن در مسیری صرفا به دلیل داشتن رهروان زیاد راه رسیدن به مقامی چون مقام سردار سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه تشییع جنازه تمدنی سردار سلیمانی سبب بیدار شدن مردم شد، گفت: مبنا و مکتب کربلا است؛ ما ملت امام حسینیم تمام حرف ما است؛ باید انسان بسیار بزرگی باشی تا در کنار امام حسین (ع) به چشم بیایی.

وی تأکید کرد: کسی که تمدنی باشد جناحی نیست؛ حاج قاسم این‌گونه بود، به هیچ جناحی وابسته نبود. در حال حاضر انقلاب به این‌گونه افراد تمدنی نیاز دارد.

رائفی‌ پور تصریح کرد: جمع کردن طیف‌های سیاسی مختلف از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود. حتی وقتی که در بیت‌الزهرا افطاری می‌داد از اقشار مختلف می‌آمدند که آمدن برخی اقشار بسیار تعجب‌ برانگیز بود.

وی عنوان کرد: حاج قاسم جامعیتی داشت که در سیاسیون  کمتر کسی دیده می‌شود؛ حاج قاسم معتدل، عاقل، محبوب قلوب، کارآمد و متواضع بود.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha