• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101410612
  • خبرنگار : 71610

انتقاد حزب‌الله لبنان از جانبداری میقاتی از عربستان/ ادامه بن‌بست در برگزاری جلسات دولت

انتقاد حزب‌الله لبنان از جانبداری میقاتی از عربستان/ ادامه بن‌بست در برگزاری جلسات دولت

منابع خبری عرب زبان از شکست مجدد تلاش‌ها برای برگزاری جلسه کابینه دولت لبنان خبر دادند. در همین حال فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان به شدت از اظهارات نخست‌وزیر این کشور پس از سخنرانی دبیرکل این حزب انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه "الأنباء" کویت به نقل از منابعی که طی دوشنبه با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان دیدار کردند، نوشت که درپی بحران سیاسی بدون سابقه کنونی در لبنان، دولت این کشور بار دیگر موفق به تشکیل جلسه کابینه نشد.

این منابع همچنین گفتند که شانسی برای برگزاری جلسه کابینه دولت طی روزهای آتی وجود ندارد.

این منابع به نقل از عون گفتند که او نسبت به رها کردن تحولات کشور و بدتر شدن پیامدهای آن و همچنین ارائه پیشنهادهایی جنجال برانگیز، هشدار می‌دهد.

از سوی دیگر، حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت و نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور نسبت به انتقادات نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان از اظهارات اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب واکنش نشان داد و به شدت از او انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: ما منتظر بودیم که میقاتی برای عزت کشورش در برابر توهین‌های سعودی‌ها به لبنانی‌ها اقدام کند.

فضل الله تاکید کرد: میقاتی علی‌رغم امتیازاتی که (به عربستان) داد، اما بر خلاف عرف حتی یک تماس هم از سوی سفیر عربستان با او گرفته نشد.

وی افزود: گرایش مقاومت به میهن‌پرستی و لبنان، نیازی به تایید کسی ندارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در واکنش به سخنان ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان که در آن حزب‌الله را «تروریست» توصیف کرده بود، تاکید کرد: تروریست کسی است که داعش و بمب‌گذاران انتحاری را به عراق فرستاد و هفت سال است که با یمن جنگ می‌کند."

نجیب میقاتی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی شامگاه دوشنبه دبیرکل حزب‌الله لبنان مدعی شد: "آنچه نصرالله علیه عربستان گفت نشان دهنده موضع دولت و قشر وسیعی از مردم لبنان نیست."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha