• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400101410675
  • خبرنگار : 71038

/همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی/

عضو ارشد حماس: شهید سلیمانی وحدت امت اسلامی را یک تکلیف برای خود می‌دانست

عضو ارشد حماس: شهید سلیمانی وحدت امت اسلامی را یک تکلیف برای خود می‌دانست

یک عضو دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه دغدغه اصلی سردار قاسم سلیمانی آزادی فلسطین و قدس بود تاکید کرد: وظیفه ماست که در راه تحقق این آرمان تمام تلاش خود را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، خلیل الحیه عصر روز سه‌شنبه در ''همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی'' که در حوزه هنری برگزار شده بود، گفت: شهید سلیمانی به دنبال ایجاد وحدت در امت اسلامی بودند و وحدت امت اسلامی را یک تکلیف برای خود می‌دانستند.

وی با بیان اینکه ما همه مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی برای ایجاد وحدت در امت اسلامی و مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم، افزود: ایشان معتقد بودند که مسئله اصلی امت اسلامی مسئله فلسطین است و فلسطین یک امانت نزد امت اسلامی است و باید همه تلاش کنیم تا فلسطین را از دست غاصبان صهیونیستی آزاد کنیم. ما همه در جبهه مقاومت در سرزمین فلسطین علیه این دشمن مشترک می‌جنگیم و باید در این جهت همه تلاش خود را به کار ببریم.

این عضو دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه شهید سلیمانی ارزیابی خوبی از شرایط جهان اسلام و منطقه داشتند و در این زمینه دارای برنامه راهبردی بودند، تصریح کرد: همان طور که گفتم مسئله فلسطین و آزادی قدس محور اصلی اندیشه شهید سلیمانی بود. ما همه باید راه برادرمان قاسم سلیمانی را ادامه بدهیم. ما با همه شهدا از جمله شهید سلیمانی عهد می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه بدهیم. عهد می‌بندیم که از سرزمین فلسطین دفاع می‌کنیم و برای تحقق اهداف‌مان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما رهبران و بزرگانی مثل سردار سلیمانی داریم و می‌دانیم که روز آزادی بزرگ نزدیک است و حتما صهیونیست‌ها را از فلسطین خارج می‌کنیم همان طور که آمریکا با ذلت از عراق و افغانستان خارج شد.

در ادامه این برنامه یحیی قدار دبیرکل تجمع جهانی حمایت از انتخاب مقاومت از لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی قهرمان مقاومت و شهید قدس است، گفت: ایشان یک سرباز با اخلاص در ارتش ولایت امام خامنه‌ای بود و هر جا که لازم بود در کنار مقاومت بود. هدف اصلی‌اش آزادی فلسطین و قدس بود و تمام زندگی خود را در این راه قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha