• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101510884
  • خبرنگار : 50405

استاندار بغداد در دیدار با همتای خراسانی خود:

ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد

ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد

ایسنا/خراسان رضوی استاندار بغداد در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: کشور ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد و نقش بسیار مهمی برای نیروهای مقاومت ایفا می‌کند.

محمد جابر العطا در دیدار با استاندار خراسان رضوی در دفتر استانداری استان با تسلیت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: این ۲ شهید والامقام نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی و داخلی ۲ کشور ایفا کردند و ما هیچگاه آنان را فراموش نمی‌کنیم. شهادت این ۲ بزرگوار در یک مکان نشان می‌دهد روابط  ایران و عراق با یکدیگر بسیار نزدیک است. 

وی ادامه داد: این روابط بین مردم ۲ کشور در جریان بوده و باعث می‌شود دل‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک شود. به اعتقاد ما ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد و نقش بسیار مهمی برای نیروهای مقاومت ایفا می‌کند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار کرد: رابطه بین ملت عراق و مردم ایران یک رابطه اعتقادی، تاریخی و همسایگی است؛ لذا چنین رابطه‌ای هیچگاه گسستنی نیست. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عتبات عالیات در دل‌های ایرانیان جای دارد، افزود: این رابطه اعتقادی باعث شده مردم ایران و عراق همواره در کنار هم باشند. به عنوان نمونه شهید سلیمانی به عنوان یک سردار ایرانی و شهید ابومهدی‌ المهندس به عنوان یک مجاهد عراقی یک نمونه و الگوی بسیار عالی در مبارزه با تروریسم بودند. 

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که هر روز رابطه اعتقادی بین ایران و عراق بهتر و گسترده‌تر شود و همچنین در این راستا امیدواریم روابط  اقتصادی دو کشور نیز گسترش پیدا کند. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نظری تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم از امکانات ۲ کشور برای حل مسائل و برطرف‌سازی مشکلات‌مان استفاده کنیم. در این بین آمادگی داریم از تجربیات ۲ کشور بیشتر بهره‌مند شویم. همچنین خواهان گسترش همکاری‌ها در موضوع زیارت هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha