• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400101510978
  • خبرنگار : 71588

واکنش فلسطینی‌ها به پیروزی ابو هواش در نبرد "شکم‌های خالی"

واکنش فلسطینی‌ها به پیروزی ابو هواش در نبرد "شکم‌های خالی"

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی و نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پیروزی هشام ابو هواش، اسیر فلسطینی را که از ۱۴۱ روز قبل در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده بود، تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد، پیروزی هشام ابو هواش تاکیدی بر قدرت و استقامت فلسطینیان در برابر چالش‌ها است و ملت فلسطین با استقامت و پایداری خود قادر به تحقق اهداف بزرگ خود یعنی آزادی و بازگشت هستند.

حازم قاسم در ادامه افزود، مقاومت همواره حامی و پشتیبان اسرا و هشام ابو هواش است و تا زمان آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی حماس آسوده نخواهد بود.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای، ضمن عرض تبریک به هشام ابو هواش و اعضای خانواده‌ وی، آنچه را که رخ داد "پیروزی بزرگ پس از استقامت و پایداری اسطوره‌ای" توصیف کرد.

این جنبش در بیانیه خود اقدامات، حمایت و همبستگی ملت فلسطین با هشام ابو هواش تا زمان تحقق پیروزی‌اش بر رژیم اشغالگر را ستود.

در این بیانیه آمده است، جنبش جهاد اسلامی نسبت به اسرا وفادار باقی خواهد ماند و تا زمانی که آزادی مشروعشان تحقق یابد، خیالش آسوده نخواهد شد.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در صفحه کاربری خود در توییتر به ابو هواش و تمامی فلسطینیان این پیروزی را تبریک گفت.

اشتیه همچنین تصریح کرد: پس از گذشت ۱۴۱ روز از اعتصاب غذای هشام ابو هواش، وی پیروز شد و ما این آزادی را به تمامی فلسطینیان و کسانی که در سرتاسر جهان با او اعلام همبستگی کردند و برای آزادی وی شعار دادند، تبریک می‌گوییم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت، هشام ابو هواش با قدرت اراده خود توانست آزادی‌اش را به دست بیاورد.

وی در پایان اظهار داشت: ما از تمامی کشورهایی که در تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای آزادی ابو هواش سهیم بودند، تشکر می‌کنیم.

پیشتر یک منبع مسؤول فلسطینی اعلام کرد، پرونده هشام ابو هواش که از ۱۴۱ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بود بعد از فشارهای گسترده بر طرف اسرائیلی بسته شد.

این منبع تاکید کرد، توافقی انجام شده که طی آن ابو هواش ۲۶ فوریه آینده بدون هیچ تمدیدی آزاد شود و تا زمان آزادی‌اش درمانش در یکی از بیمارستان‌های اسرائیلی تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha