• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400101511229
  • خبرنگار : 71567

امتحانات پایان ترم دانشجویان چگونه برگزار می‌شود؟

امتحانات پایان ترم دانشجویان چگونه برگزار می‌شود؟

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه برخی دانشگاه‌ها آزمون‌های پایان ترم دانشجویان را به صورت حضوری برگزار خواهند کرد، گفت: به طور کلی اولویت ما برای نوع برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان همان تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق ضمن بیان این مطلب به آخرین سیاست وزارت علوم در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان اشاره کرد و گفت: یکی از پارامترهای تصمیم گیری دانشگاه ها در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان ستاد ملی مقابله با همه گیری کرونا است اما ما برای حضور دانشجویان در محل دانشگاه ها برای برگزاری آزمون های حضوری علاوه بر تمهیدات آموزشی که همه معاونین آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این آمادگی را ایجاد کرده بودند به پارامترهای دیگری نیز نیاز داریم.

معاون آموزشی وزیر علوم خاطر نشان کرد: فراهم شدن امکانات خوابگاه ها، رستوران ها و سایر موارد نیز در برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشجویان دخیل هستند ضمن اینکه درصد دانشجویان بومی و غیربومی دانشگاه های سطح کشور متفاوت است.

وی تاکید کرد: به طور کلی اولویت ما برای نوع برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان همان تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا است و اگر هم ستاد این اجازه را بدهد، دانشگاه ها باید  بررسی کنند که آیا برگزاری امتحانات به شکل حضوری که اولویت همه معاونین آموزشی دانشگاه ها است امکان پذیر است یا نه.

دکتر خاکی صدیق خاطر نشان کرد: گزارش هایی که تا کنون به وزارت علوم رسیده حاکی از این است که در برخی از  شهرها و دانشگاه ها تعدادی از آزمون های دانشجویان بر اساس شرایط کنونی از نظر شیوع کرونا به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار کرد: امیدواریم شرایط کشور از نظر شیوع و همه گیری کرونا بدتر نشود و با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جامعه دانشگاهی نیز واکسن تزریق کرده‌اند، اتفاق خاصی در این زمینه نیفتد و ما شاهد جهش جدید این ویروس نباشیم.

وی در پایان افزود: اگر شرایط کشور از نظر شیوع کرونا به همین شکل باشد برخی از دانشگاه ها می توانند امتحانات پایان ترم را به شکل حضوری برگزار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha