• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400101511361

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

زیرساخت‌های شهرک صنعتی آباده و سورمق تکمیل می‌شود

زیرساخت‌های شهرک صنعتی آباده و سورمق تکمیل می‌شود

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تکمیل زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی آباده و ناحیه صنعتی سورمق خبر داد.

احد فتوحی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آباده، با بیان اینکه زیرساخت مناسبی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است، گفت: شهرک صنعتی آباده بزرگترین شهرک صنعتی شمال فارس محسوب می‌شود به طوری که در حال حاضر ۱۱۵قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده است.

به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فتوحی همچنین با اشاره به اینکه  دو شهرک و یک ناحیه صنعتی در شهرستان آباده با مساحتی افزون بر ۳۴۰هکتار آماده جذب متقاضیان سرمایه گذاری است، گفت: برای جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی ایزدخواست نیز مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰درصد با اقساط ۳۰ماه بدون سود در نظر گرفته شده است.

او عنوان کرد: شهرک صنعتی ایزدخواست در شمالی ترین نقطه فارس از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و با مساحت۹۵هکتار ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی و  صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یکهزار نفر را خواهد داشت.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده نیز از مجهزترین شهرکهای صنعتی  فارس از لحاظ توسعه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود، گفت: تکمیل زیرساخت‌ها در فاز دوم این شهرک صنعتی نیز بصورت اولویت انجام خواهدشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۳ واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.

فتوحی همچنین از آمادگی این شرکت برای ایجاد نواحی صنعتی در مناطق صغاد و بهمن و خسرو شیرین خبر داد و گفت: در صورت ارائه اراضی مناسب آمادگی راه‌اندازی نواحی صنعتی برای این مناطق را داریم.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با همراهی فرماندار و برخی مسولان شهرستان از مجتمع درحال ساخت کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی سورمق نیز بازدید کرد.

فتوحی با اشاره به وضعیت ناحیه صنعتی سورمق افزود: این ناحیه صنعتی با ۳۵ هکتار ظرفیت استقرار ۶۰واحد صنعتی را دارد و هم اکنون ۲قرارداد سرمایه گذاری در آن منعقد شده است.

او بیان کرد: این ناحیه صنعتی با توجه به نزدیکی  به استان یزد، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است.

فتوحی با بیان اینکه مساحت کم این ناحیه صنعتی جوابگوی بالای متقاضیان در آینده نخواهد بود، خواستار اجرای طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی شد و گفت: مراحل اداری اجرای طرح توسعه در حال انجام است.

او بر تکمیل زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی تاکید کرد و گفت: در این زمینه به زودی تعدادی طرح عمرانی در بخش  شبکه‌های داخلی برق و گاز  آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان آباده نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان و نیز موقعیت وپژه آباد در شمال فارس و نزدیکی به دو استان یزد و اصفهان گفت: آباده از ظرفیت بی نظیری برای جذب سرمایه گذار برخوردار است.

زین‌العابدین نیک مرام در ادامه با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان مصوبات خوبی برای مانع زدایی و حمایت از تولید داشته است، عنوان کرد: مصوبات این ستاد برای دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha