• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400101511599
  • خبرنگار : 50444

افزایش ۴ برابری شبکه انتقال ۲ مرکز مخابراتی مانه و سملقان

افزایش ۴ برابری شبکه انتقال ۲ مرکز مخابراتی مانه و سملقان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از افزایش چهار برابری شبکه انتقال دو مرکز مخابراتی شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

علیرضا هاشمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با نصب و راه اندازی لاین ترمینال یک گیگابیت در دو مرکز مخابرات روستایی از توابع شهرستان مانه و سملقان، ظرفیت شبکه انتقال این مراکز به چهار برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در راستای توسعه ارتباطات مخابراتی در مناطق روستایی، با نصب لاین ترمینال یک گیگ در مراکز اینچه سفلی و قره قانلو ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی شبکه انتقال به چهار برابر افزایش یافت.

هاشمی گفت: با نصب و راه اندازی تجهیزات فوق، بیش از ۳ هزار نفر از امکانات مخابراتی با پهنای باند بالا برخوردار شدند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: چند مرکز شهری و روستایی از توابع شهرستان مانه و سملقان نیز به تجهیزات پرظرفیت انتقال پهنای باند بر بستر فیبر نوری مجهز شد.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان فنی اداره سیستم‌های انتقال در راستای تأمین پهنای باند لازم برای ارائه خدمات نوین مخابراتی، تقویت و بهینه سازی ارتباطات ثابت و همراه، تجهیزات پرظرفیت CWDM در مراکز پیش قلعه، خرتوت، شورسو و سایت کلاته چنار از توابع شهرستان مانه و سملقان نصب و راه اندازی شده است.

هاشمی گفت: برای برقراری توازن ارتباطی و تأمین پهنای باند مورد نیاز مراکز و سایت‌های موبایل بخش مانه، تجهیزات CWDM با قابلیت انتقال پهنای باند نوری با ظرفیت Gbps ۱۰ و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی افزود: با توسعه زیرساختی صورت گرفته در مراکز مذکور، بیش از پنج هزار نفر از مزایای امکانات فوق بهره مند شده‌اند که از جمله مزایای راه اندازی آن‌ها می‌توان به تأمین پهنای باند ۴G سایت موبایل کهنه جلگه اشاره کرد.

سایت ۴G همراه اول در روستای سه گنبد شهرستان فاروج، وارد مدار شد

هاشمی همچنین اظهار کرد: با هدف توسعه متوازن خدمات و زیرساخت مخابراتی در سطح استان و بهره مندی روستاییان از پوشش اینترنت پرسرعت موبایل، سایت ۴G همراه اول شرکت مخابرات ایران، با تلاش و پیگیری کارشناسان فنی مخابرات منطقه، در روستای سه گنبداز توابع شهرستان فاروج، نصب و وارد مدار شد.

وی افزود: با راه اندازی این سایت، جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای سه گنبد، سیاه دشت و خیر آباد از امکانات اینترنت پرسرعت شبکه تلفن همراه بهره مند شده‌اند.

 وی به تلاش برای توسعه خدمات در مناطق محروم شهرستان راز و جرگلان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه خدمات روستایی و اجرای طرح USO (طرح خدمات رسانی به مناطق محروم) نیز فعالیت‌های قابل توجهی توسط اپراتورهای مجری صورت گرفت و با تلاش شبانه روزی کارشناسان فنی مجموعه مخابرات با وجود منابع محدود به علت وجود تحریم‌ها، شاهد توسعه خدمات در مناطق روستایی بوده‌ایم و بزودی شاهد ادامه این توسعه‌ها در روستای گرکز و بهره مندی مردم این منطقه از خدمات بهتر مخابراتی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha