• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400101511745
  • خبرنگار : 50040

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

عنصر امید در شهدا موج می زد/ امروز نیازمند نگاه امیدوارانه هستیم

عنصر امید در شهدا موج می زد/ امروز نیازمند نگاه امیدوارانه هستیم

ایسنا/گیلان فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، امید به آینده را یکی از خصوصیات شهدا دانست و عنوان کرد: عنصر امید در شهدا موج می زد و هرگز یاس و کسلی و بی رمقی در آنان راه نداشت و در مسیر جهاد امید خود را از دست ندادند.

سردار محمد باقرزاده در مراسم وداع با شهدای گمنام که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، حضور در مجلس شهدا را یک نعمت الهی دانست و اظهار کرد: براساس آیه قرآن شهدا زنده هستند و وداع با زندگان معنا ندارد لذا مجلس شهدا محفل تجدید میثاق است.

وی میثاق و پیمان ملت ایران با شهدا را ناگسستنی دانست و افزود: میثاق یعنی رشته محبت و لذا با حضور در مجلس شهدا میثاق روحی و معنوی خودمان با شهدا را مستحکم تر می کنیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، توفیق حضور در مجالس شهدا را از باب سنخیت دانست و عنوان کرد: لازمه ارتباط با شهدا، سنخیت روحی و معنوی با شهداست و باید برای این سنخیت شاکر خدا باشیم، زیرا در جوار شهدا هستیم.

باقرزاده، امید به آینده را یکی از خصوصیات شهدا دانست و عنوان کرد: عنصر امید در شهدا موج می زد و هرگز یاس و کسلی و بی رمقی در آنان راه نداشت و در مسیر جهاد امید خود را از دست ندادند و اگرچه به شهادت خود اطمینان داشتند، تکلیف را رها نکردند.

وی امیدواری را بسیار سازنده و تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: جامعه ای که امید به آینده را از دست بدهد، در بحران و صحنه های سخت نمی تواند استقامت داشته باشد و لذا امیدواری را باید از شهدا الگو بگیریم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، هشت سال دفاع مقدس را جلوه ای از امیدواری ملت ایران دانست و متذکر شد: شهدا و رزمندگان با تکیه بر آموزه های دینی و نگاه توحیدی به آینده امید داشتند و لذا با این روحیه می توانیم همواره در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و به پیروزی برسیم.

وی رفع موانع و مشکلات امروز کشور را نیازمند همان نگاه امیدوارانه دوران دفاع مقدس دانست و گفت: بعد از جنگ سخت، شاهد حضور دشمنان در عرصه های نرم به ویژه فضای مجازی بودیم تا ناامیدی را به جامعه تزریق کنند لذا در مقابل جنگ روانی باید هوشیاری خودمان را حفظ کنیم و فریب دروغ های مجازی را نخوریم.

باقرزاده، مجالش شهدا را دارای نشاط معنوی دانست و بیان کرد: ماندگاری در مسیر حق و ایستادگی در مقابل باطل روش و منش شهداست و لذا شهدا برای جمهوری اسلامی ایجاد قدرت کردند.

وی با تاکید بر صدور مکتب حاج قاسم به دنیا به ویژه کشورهای آزادی خواه، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی مایه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است، زیرا به عنوان سرباز خط امام و رهبری هرگز از مسیر اسلام و قرآن و ولایت فاصله نگرفت و با اخلاص خود محبوب دل ها شد.

انتهاس پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha