• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101611943
  • خبرنگار : 50405

تشییع پیکر مطهر ۱۴ شهید در خراسان رضوی

تشییع پیکر مطهر ۱۴ شهید در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی پس از ورود پیکرهای ۱۴ شهید گمنام، یک شهید مدافع حرم و یک شهید تازه تفحص شده به خراسان رضوی با حضور مردم در آیین‌های وداع و تشییع مورد احترام قرار گرفتند.

صبح امروز ۱۶ دی‌ماه، همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س)، مراسم تشییع پیکر ۸ شهید گمنام دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم، شهید حسین نظری در مشهد مقدس برگزار شد. این مراسم با استقبال پرشور و باشکوه مردم، از میدان شهدا شروع شد و در ادامه پیکرهای مطهر شهدا وارد حرم مطهر امام رضا(ع) شدند.

به گزارش ایسنا، پس از ورود پیکرهای ۱۴ شهید گمنام، یک شهید مدافع حرم و یک شهید تازه تفحص شده به خراسان رضوی با حضور مردم در آیین‌های وداع و تشییع مورد احترام قرار گرفتند. شهدای گمنام در هشت نقطه شهر مشهد شامل پادگان شهید برونسی سپاه پاسداران، استانداری خراسان رضوی، میدان شهدا، صنایع حضرت یونس(ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بوستان ملت و همچنین شهرستان‌های نیشابور، طرقبه شاندیز و گناباد به خاک سپرده شدند.

 در نیشابور نیز مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا از مسجد قدس شهرک تا پارک ارغوان انجام شد.

در گناباد هم پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام عملیات‌های بدر و کربلای پنج که در سن ۱۸ و ۲۴ سالگی در شرق دجله و شلمچه به شهادت رسیدند در دانشگاه آموزش عالی گناباد به خاک سپرده شدند.

پیکر مطهر این شهدای والامقام از محل فاطمیه تا گلزار شهدا نوقاب به‌ صورت خودرویی و از گلزار شهدا تا دانشگاه آموزش عالی گناباد بر روی دستان مردم شهیدپرور گناباد تشییع شدند.

همچنین پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام امروز در ازغد طرقبه شاندیز حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه و همچنین پیکر شهید علی اکبرآخوندی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس نیز در زادگاهش شهرستان مه‌ولات و در جوار یاران شهیدش حوالی ساعت یک خاک‌سپاری می‌شوند.

پیکر این شهدا پس از ورود به خراسان رضوی تشییع در پنج محور که شامل سبزوار و شهرهای جوین، جغتای، خوشاب، قوچان و گلبهار، محور دوم نیشابور و شهرهای کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد، بردسکن، فیروزه و زبرخان، محور سوم تربت‌حیدریه و شهرهای زاوه، رشتخوار، خواف، مه‌ولات و بجستان، محور چهارم تربت‌جام و شهرهای فریمان، باخرز، تایباد، صالح‌آباد و محور پنجم نیز مرکز استان و شهرهای کلات بود در مشهد و برخی شهرها به خاک سپرده شدند.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه وطن تقدیم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha