• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400101612077
  • خبرنگار : 50204

وزیر ارشاد

اعتبار بازسازی بخش قدیمی بقعه امامزادگان ۷۲ تن ساروق برآورد شود

اعتبار بازسازی بخش قدیمی بقعه امامزادگان ۷۲ تن ساروق برآورد شود

ایسنا/مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی بخش قدیمی بقعه امامزادگان ۷۲ تن ساروق توسط اوقاف استان برآورد .

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه ۱۶ دی در بازدید از امامزاده ۷۲ تن ساروق اظهار کرد: امید است بتوانیم با تصمیم گیری هایی که انجام می دهیم برنامه ای در شان این اتفاق عظیم که در این امامراده رخ داده است اجرایی کنیم.

وی با اشاره به حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم ساروقی در این امامزاده اظهار کرد: معجزه صورت گرفته در این مکان مقدس، معجزه قرن و مربوط به قرآن بوده و مخاطب آن همه مسلمانان جهان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این معجزه نشان می دهد جایگاه این امامزاده مبارک و مقدس است و همه باید از چنین جایگاهی بهره مند شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه های قرآنی در بقعه امامزادگان ۷۲ تن ساروق با نظر استاندار، مدیرکل ارشاد و میراث فرهنگی برگزار شود، افزود: قسمت قدیمی‌ امامزاده نیازمند بازسازی است که باید انجام شود.

وی افزود: نیاز است که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی بخش قدیمی این بنا توسط مدیرکل اوقاف برآورد و بررسی شود و هرانچه استاندار تشخیص دهد بدون هیچگونه محاسبه و بروکراسی اداری انجام می شود.

محمدحسن آصفری نیز در این نشست گفت: اقداماتی توسط سازمان میراث فرهنگی برای امامزادگان ۷۲ تن ساروق انجام شده ولی نگاه استانی باعث شده این امامزاده به پایگاه قرآنی تبدیل نشود و به دلیل عدم توجه توسعه و پیشرفت نداشته است.

وی افزود: طرح جامع امامزادگان ۷۲ تن ساروق تهیه شده و برای اجرا نیاز به اعتبار دارد تا در راستای تبدیل این مکان به پایگاه قرآنی گام موثری برداشته شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیاز است بسته فرهنگی در راستای معرفی کربلایی کاظم و امامزادگان ۷۲ تن ساروق و احیای فرش این شهر تهیه شود.

به گزارش ایسنا، وزیر ارشاد از موسسه فرهنگی هنری ترنج ساروق نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha