• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400101612174
  • منبع : نمایندگی مرکزی

فرماندار تفرش:

حمکرانی فرهنگی در کشور نیازمند بازنگری است

حمکرانی فرهنگی در کشور نیازمند بازنگری است

ایسنا/مرکزی فرماندار شهرستان تفرش گفت: حکمرانی فرهنگی در کشور نیازمند بازنگری است و لازم است به خرده فرهنگ‌ها نگاه ویژه‌ای شود.

عبدالرضا حاج علی‌بیگی در آیین اختتامیه سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: شهرستان تفرش از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار، شهرستان بسیار عجیبی است و این شهرستان به سبب رشد و پرورش چهره‌هایی شاخص که مانند نگین در قلب این استان می‌درخشند نظیر رهبر انقلاب اسلامی دارای افتخارات بسیاری است.

وی با بیان اینکه پیشینه‌های تاریخی نیز حاکی از آن است که حکیم نظامی نیز در این شهرستان رشد و نمو پیدا کرده است افزود: خوشبختانه در استان مرکزی  ۲۵ درصد از مفاخر و مشاهیر کشور پرورش یافته‌اند که سهم تفرش از این میزان ۲۵ درصد است و چهره‌های شاخصی نظیر پروفسور حسابی، شیخ طبرسی و زین العابدین نصیر و چهره‌های شاخص بسیار دیگر، متعلق به شهرستان تفرش هستند.

فرماندار شهرستان تفرش با تصریح بر اینکه شهرستان تفرش مهد خوشنویسی ایران است در خصوص جایگاه هنر تعزیه این شهرستان افزود:  شهرستان تفرش با توجه به برخورداری از ۵۰ گروه تعزیه خواهان برپایی موزه تعزیه است. لازم به ذکر است که ۱۱ مکان مانند این تکیه و حدود ۵۰ گروه تعزیه در این شهرستان فعال هستند.

حاج‌ علی بیگی  خاطر نشان کرد: به رغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان متاسفانه الطاف و توجه درخوری درخصوص موضوعات فرهنگی این شهرستان نمی‌شود.

وی در خصوص مشکلات فرهنگی شهرستان تفرش تاکید کرد: متاسفانه در این شهرستان تنها دارای یک کتابخانه هستیم که نیازمند تجهیز است، درخصوص کانون‌های فرهنگی مساجد و بسیج و احداث پارک مشاهیر نیز نیازمند حمایت ویژه هستیم.

وی در ادامه سخنرانی خود خواستار برطرفسازی مشکلات ساختمان خواهران حوزه علمیه، بیمه هنرمندان، نبودچاپخانه، اختصاص سهمیه کاغذ، بهبود وضعیت شغلی هنرمندان و ساخت نگارخانه فرهنگ در شهرستان تفرش شد.

حاج علی بیگی گفت: چندی پیش در شهرستان تفرش جشنواره داستان نویسی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت. امیدواریم بتوانیم در این شهرستان جشنواره ملی داستان نویسی را برگزار کنیم.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۷ ۰۲:۰۳

نه تنها به موضوعات فرهنگی بلکه در زمینه های آموزشی و اقتصادی نیز توجهی به شهرستان نشده است.