• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400101612183
  • منبع : نمایندگی مرکزی

وزیر عنوان کرد:

حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد/مجموعه علمی‌پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد شود

حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد/مجموعه علمی‌پژوهشی تعزیه در تفرش  ایجاد شود

ایسنا/مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت مجموعه علمی و پژوهشی در شهرستان تفرش جهت تعمیق و گسترش این هنر و فرهنگ است.

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه ۱۶ دیماه در نخستین اختتامیه سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: عشق و علاقه مردم به خاندان رسالت که در هنر فاخر دینی تعزیه ظهور و بروز پیدا  کرده است مایه مباهات کشور است. ۲۵ تکیه در شهرستان تفرش وجود دارد که از حضور مردم و عواطف آنها مالامال هستند و این میزان عشق و علاقه عمیق تاریخی و ریشه‌دار موجب افتخار کشور است.

وی بیان کرد: امید است دولت سیزدهم تمام همت و تلاش خود را جهت استفاده و حفظ این ظرفیت بی‌بدیل فرهنگی، هنری و دینی بکار برده و با تمام وجود از آن حمایت کند.

وی با بیان اینکه مردم صاحب این هنر ارزشمند تاریخی هستند و ماندگاری این هنر اصیل دینی مدیون پیوند آن با عواطف مردمی و معنویت و ارتباط آنها با خداوند است افزود: هنرمندانی در این حوزه حضور دارند که عمر خود را از کودکی تا پیری مصروف حفظ این هنر کردند، لذا حمایت از این هنر و فعالان آن در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار خواهد گرفت و بخشی از بودجه صندوق حمایت از هنرمندان به این هنرمندان تعلق خواهد گرفت تا این هنرمندان فاخر با مشکل بیمه و درمان مواجه نباشند.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که با تمام وجود از هنرمندان تعزیه، گسترش این هنر و گسترش زیرساخت‌های آن حمایت کند، لذا از استاندار و مسئولین ذی‌ربط هنر و فرهنگ خواهشمندم، مشکلات و هر مسئله‌ای که نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد دارد را پیگیری کنند تا وظیفه خود را در قبال اهالی فرهنگ و هنر استان به خوبی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: این منطقه در حوزه شعر و ادبیات سرآمد بوده و موطن اجداد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از جمله موهبت‌ها و افتخارات عظیم این شهرستان‌ است. همچنین عشق و علاقه مردم تفرش به خاندان ائمه اطهار به شکل این هنر دینی ظهور و بروز پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا در این مراسم آیین زره پوشی شمر برگزار شد. همچنین از برگزیدگان سوگواره‌یاس نبوی نیز تقدیر شد.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha