• شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400101812742

فرصتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛

پیش از انجام پژوهش برای پایان‌نامه خود کارفرما پیدا کنید

پیش از انجام پژوهش برای پایان‌نامه خود کارفرما پیدا کنید

ایسنا/البرز عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد و رئیس کارگروه علمی هنر و معماری جشنواره امیر کبیر گفت: از مزیت‌های جشنواره امیرکبیر آشنایی دانشجویان با محیط کار حرفه‌ای و انجام پژوهش‌های کاربردی است.

سارا دشتگرد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اغلب دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا چالش انتخاب موضوع پایان نامه و رساله دکتری را دارند و بعضا هم موضوعی انتخاب و پژوهشی انجام و به کتابخانه‌ها منتقل می‌شود، بدون اینکه استفاده‌ای از آن‌ بشود. در واقع کم پیش می‌آید که رساله‌ها و پایان نامه‌ها خارج از محیط دانشگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر موضوع پایان نامه‌های کارفرمامحور یا تقاضا محور اتفاق خوبی را رقم زده است زیرا دانشجو با پیدا کردن کارفرما پیش از آغاز پژوهش و انجام پژوهشی که کاربرد آن تعیین شده، می‌تواند مشکلی از صنعت و جامعه را حل کند.

رئیس کارگروه علمی هنرو معماری جشنواره امیرکبیر خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات سیستم آموزشی در دانشگاه‌ها این است که هرآنچه که دانشجو در محیط کار به آن نیاز دارد به او آموزش داده نمی‌شود و دانشجو با برخی موضوعات صرفا در محیط کار روبرو و آشنا می‌شود.

دشتگرد با اشاره به مزایای راه اندازی جشنواره امیرکبیر، تصریح کرد: رساله و پایان‌نامه‌های کارفرمامحور دانشجویان را یک قدم جلوتر قرار می‌دهد و بابی برای آشنایی آنها با تقاضای محیط حرفه‌ای و کار است که به دانشجو کمک می‌کند تا با مدل کار حرفه‌ای آشنا شود. از دیگر سو پژوهشی کاربردی انجام می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با وجود حمایت‌ها این جشنواره تداوم پیدا کند و هر سال ارتقا یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha