• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400101913493
  • خبرنگار : 71560

در مجلس قرائت شد

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از کلیات بودجه ۱۴۰۱

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از کلیات بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش این کمیسیون از کلیات بودجه ۱۴۰۱ از موافقت این کمیسیون با کلیات لایحه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد و در جلسات متعدد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در جلسه ۱۴۰۰.۱۰.۱۴ پس از اظهارات مخالفان و موافقان کلیات لایحه بودجه به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: لایحه ۱۴۰۱ با رقمی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۱ همت تقدیم مجلس شده و بودجه عمومی هزار و ۳۷۲ همت است. درآمد اختصاصی ۱۳۳ همت و بودجه شرکت های دولتی ۲ هزار و ۱۲۵  همت است. همچنین درآمدها ۶۴۴ همت و تملک دارایی سرمایه ۴۰۸ همت و تملک مالی ۲۹۹ همت پیش بینی شده است. هزینه های جاری در سال آینده در لایحه بودجه ۹۶۵ همت، طرح های عمرانی رقمی حدود ۲۵۲ همت و تملک مالی رقمی بالغ بر ۱۵۵ همت دیده شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین اعدادی که در سرجمع بودجه محاسبه نشده است، عبارتند از مبلغ ۲۶ همت، انتشار اسناد و اوراق مشارکت جهت شرکت های دولتی، شهرداری ها و سایر موسسات، بندهای (الف)، (د) و (هـ) تبصره ۵. همچنین رقم ۱۱۳ همت موضوع بند (ی) تبصره ۱ بابت تهاتر نفت خام جهت بدهی پیمانکاران و بنیه دفاعی اختصاص یافته است. مبلغ ۱۵ همت بابت سهمیه قیر به ۶ دستگاه اجرایی و ۲۶۵ میلیون یورو جهت افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان معادل ۸ همت و مبلغ ۱۵۱ همت معادل ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز جهت تامین مالی خارجی (فاینانس) بابت ساخت یک پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۹ ۱۰:۵۳

بورس را درست کنید مردم به تنگ آمده اند