• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400101913531
  • خبرنگار : 50214

نتایج یک پژوهش نشان داد؛

مصرف بیش از متوسط آب توسط یزدی‌ها با وجود نگرانی از آینده

مصرف بیش از متوسط آب توسط یزدی‌ها با وجود نگرانی از آینده

ایسنا/یزد نتایج یک بررسی نشان داد که میزان مصرف آب میان شهروندان یزدی بیشتر از حد متوسط ولی بین «نگرش به اهمیت آب، نگرانی نسبت به آینده شهر و سن» با «رعایت مصرف آب» رابطه معنی‌داری بوده است.

در این پژوهش که توسط «مهربان پارسامهر» عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی و «زهرا فلک‌الدین» دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی اقتصادی و توسعه دانشگاه یزد تحت عنوان «بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی مرتبط با مصرف آب در بین شهروندان شهر یزد» در قالب یک پژوهش کاربردی و به روش پیمایشی انجام شده است، جامعه آماری مورد مطالعه شهروندان ۱۴ تا ۷۶ ساله شهر یزد بودند.

نتایج این پژوهش حاکی از آن است که میزان مصرف آب میان شهروندان بیشتر از حد متوسط قرار داشته و بین نگرش به اهمیت آب، نگرانی نسبت به آینده شهر و سن با رعایت مصرف آب رابطه معنی‌داری وجود دارد.

بر اساس سایر نتایج به دست آمده از این تحقیق، میان مشارکت اجتماعی شهروندان و وسایل ارتباط‌جمعی با مصرف آب رابطه منفی و معناداری وجود داشت ولی بین کیفیت آب و مصرف آب در این پژوهش رابطه‌ای مشاهده نشد و در مجموع به نظر می‌رسد نگرانی نسبت به آینده شهر، مدیریت آب، نگرش به اهمیت آب و وسایل ارتباط‌جمعی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر روی متغیر مصرف آب داشته است.

یادآور می‌شود؛ این مقاله در اولین همایش ملی مدیریت کیفیت آب و سومین همایش ملی مدیریت مصرف آب که با رویکرد کاهش هدررفت و بازیافت در آذرماه امسال از سوی دانشکده محیط زیست و دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و با همکاری انجمن آب و فاضلاب ایران در این دانشگاه برگزار شد، به عنوان مقاله برتر شناخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.