• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400101913663
  • خبرنگار : 50184

آغاز داوری منطقه‌ای مهر اصالت ملی صنایع دستی در کرمانشاه

آغاز داوری منطقه‌ای مهر اصالت ملی صنایع دستی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع  دستی منطقه غرب کشور با حضور استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز شد.

حسین ویسی معاون صنایع دستی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم که امروز(19دی) آغاز شد، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار برگزار می شود، اظهارکرد: تا پیش از شیوع کرونا این نشست به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد، اما باتوجه به وضعیت شیوع این بیماری، برای اولین بار به شکل منطقه ای در حال برگزاری است.

وی به میزبانی کرمانشاه در برگزاری نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور اشاره کرد و گفت: در این نشست 107 اثر از استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و ایلام به مدت سه روز مورد داوری قرار خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، هیات داوری این نشست را داورانی از وزارتخانه و هنرمندان باسابقه و برتر استان تشکیل می دهند.

معاون صنایع  دستی استان تعداد آثاری که از کرمانشاه در این نشست مورد داوری قرار خواهد گرفت را حدود 50 اثر اعلام کرد و افزود: این آثار عموما در رشته های زیورآلات سنتی، احجام چوبی، گلیم، گیوه، سازهای سنتی، سفال و سرامیک است.

ویسی یادآورشد: طی سالهای  گذشته جمعا 122 اثر از کرمانشاه موفق به اخذ نشان اصالت شده اند که از این تعداد 117 اثر نشان ملی و پنج اثر هم نشان جهانی گرفته اند.

وی در ادامه برگزاری داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی را ظرفیت خوبی برای  ایجاد یک فضای رقابتی سالم بین هنرمندان دانست و گفت: علاوه بر رقابت، تلاش برای نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات، برندسازی و استانداردسازی را هم بین هنرمندان صنایع دستی خواهیم داشت که به رشد بیشتر این صنعت کمک می کند.

ویسی به مهمترین شاخصه های لازم یک اثر برای گرفتن نشان مهر اصالت اشاره کرد و افزود: تنها آثاری می توانند نشان مهر اصالت بگیرند که مواد اولیه بکار رفته در آنها کاملا طبیعی و از نظر زیست محیطی سالم و قابل بازیافت و بومی منطقه ای باشد که هنرمند در آن زندگی می کند.

وی ادامه داد: در کنار نوآوری ها و خلاقیت هایی که یک اثر باید داشته باشد، داشتن ظرافت و توجه به نیاز بازار و مشتری نیز  ازدیگر ویژگی های مورد نیاز برای داوری یک اثر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha