• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400101913687
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

از تخصیص بودجه ساخت فیلم سردار سلیمانی تا گزارش سازمان بازرسی در مورد سازمان فرهنگی شهرداری

از تخصیص بودجه ساخت فیلم سردار سلیمانی تا گزارش سازمان بازرسی در مورد سازمان فرهنگی شهرداری

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواهان تخصیص بودجه برای ساخت فیلم سردار قاسم سلیمانی شد.

به گزارش ایسنا، میثم امرودی صبح امروز با حضور در صحن شورای تهران به ارائه گزارش عملکرد و بیان دغدغه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پرداخت و گفت: در آذرماه سال ۱۳۹۸ به سازمان فرهنگی و هنری آمدم و وقتی آمدیم یک گزارش ۵۸ صفحه‌ای از سازمان بازرسی ارائه شد که چندین بند آن را می‌خوانم.

وی با بیان این‌که در گزارش سازمان بازرسی جذب نیروی انسانی برخلاف بخشنامه‌ها، انتصاب کارکنان به پست‌های مدیریتی برخلاف شرایط احراز و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی از مراکز در اختیار سازمان مورد تاکید قرار گرفته بود، گفت: همچنین برداشت غیرقانونی مبلغی از حساب سپرده و وثایق و تضامین پیمانکاران که قانونا نباید این اتفاق می‌افتاد در این گزارش بود و سازمان چون حقوقی برای پرداخت نداشت بارها با استعفای رئیس وقت مواجه شدیم و این سازمان در این شرایط به من تحویل داده شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این‌که گزارش حسابرس مستقل در سال ۱۳۹۷ حاکی از آن بود که ۳۴ بند حسابرسی و ۱۸۰ بند مدیریتی مورد ایراد بود، اظهار کرد: می‌دانید که این اعداد حسابرسی بسیار سنگین است و نهایتا براساس قانون سازمان به علت سرمایه منفی هفت میلیارد تومانی ورشکسته اعلام شده بود. همچنین گزارش املاک و مستغلات از املاک تحت پوشش سازمان نشان می‌داد که هیچ کدام از املاک سازمان سند نداشته و یا تصرفی بوده و یا با تفاهم‌نامه در اختیار دیگران بود و شیوه شفافیت مالکیتی نداشتیم.

امرودی با بیان این‌که سازمان در حالی تحویل بنده شد که ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعهدات مالی سازمان بود و ۱۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشتیم و همچنین شاهد عدم ذخیره هیچ مبلغی برای بازنشستگان در حساب سازمان بودیم، گفت: ۱۰۲ پرونده حقوقی و قضایی در سازمان وجود داشت که حل کردن‌شان سخت بود اما شکر خدا همه کارها بر روی روال است.

وی با بیان این‌که سازمان کسری بودجه ۱۰۷ میلیارد تومانی داشت و آذرماه سال ۹۸ که من به سازمان آمدم حقوقی برای پرداخت نبود، گفت: حال تصور کنید در این شرایط هنگامی که تلاش می‌کنیم کارها به روی روال بیفتد کرونا شیوع یافت و همه مراکز فرهنگی و هنری‌مان که می‌توانستند درآمدزا باشند تعطیل شدند و در آن زمان اعلام شد که ۵.۵ میلیارد تومان برای تعمیر فوری برخی ساختمان‌ها که به حد اضطرار رسیده لازم است. مثلا در باغ کتاب سقف چکه می‌کرد و آب پشت دستگاه‌های گرانقیمت می‌رفت که باید آن را درست می‌کردیم و این مبلغ برای تعمیرات اضطراری بود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این‌که من سه پیشنهاد دارم اظهار کرد: از شورای شهر می‌خواهم که بودجه هزینه‌ای سازمان را به طور کامل تخصیص دهد چرا که این بودجه اجتناب‌ناپذیر است و ما برای حقوق و نگهداشت به آن احتیاج داریم و همچنین واگذاری و تحویل مراکز فرهنگی به سازمان فرهنگی را خواستاریم چرا که ما متخصصان زیادی داریم که می‌توانیم به طور شایسته و انقلابی این مراکز را اداره کنیم.

وی خواهان تخصیص بودجه برای برنامه‌های جاری شد و گفت: ما بودجه برای کار جدید نداریم مثلا دو سال قبل اعلام کردیم که می‌خواهیم فیلمی برای حاج قاسم سلیمانی بسازیم اما به دلیل شرایط این امر محقق نشد و عملا از سال ۱۳۹۳ لقب هنری سازمان مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

امرودی با بیان این‌که بارها مکاتبه کردیم که وضعیت هنرمندان خوب نیست، گفت: اما تاکنون یک ریال هم نتوانستیم به موسسات، شخصیت‌های حقوقی و هنری کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha