• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400101913835
  • خبرنگار : 50184

60 اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو

60 اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از برنامه ریزی برای معرفی حدود 60 اثر صنایع دستی ایران جهت حضور در نشست بین المللی مهر اصالت یونسکو خبر داد.

ویدا توحدی در حاشیه نشست داوری منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی که از امروز(19 دی) با حضور استانهای غرب کشور در کرمانشاه آغاز شده، در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود که امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا آن را با حضور 31 استان کشور در قالب 9 منطقه برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه نشست های منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی از ششم آذر شروع شده و تا 10 بهمن ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: تاکنون این نشست‌ها به میزبانی استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، کرمان، مازندران و البرز برگزار شده و اکنون نیز کرمانشاه ششمین منطقه ای است که این نشست  در آن درحال برگزاری است.

به گفته این مسئول، برگزاری نشست های منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی تا نیمه اول ماه آینده به میزبانی استانهای یزد، قزوین و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به در پیش بودن نشست بین المللی مهر اصالت یونسکو هم اشاره کرد و گفت:  حدود 127 اثر منتخب  را چند سال اخیر مورد ارزیابی قرار دادیم که در پایان حدود 60 اثر برای ارسال به نشست داوری یونسکو انتخاب شد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی یادآور شد: این آثار که احتمالا تعداد آنها افزایش پیدا کند، تا اواخر بهمن به شهر بخارای کشور ازبکستان به عنوان میزبان نشست داوری یونسکو ارسال می شوند.

وی با بیان اینکه این نشست قرار است اوایل سال 1401 برگزار شود، عنوان کرد: آثاری که در این نشست مهر اصالت بین المللی می گیرند، به موزه شهر بخارا اهداء خواهند شد.

به گفته این مسئول، تاکنون 5856 اثر صنایع دستی در کشور نشان ملی و 318 اثر هم نشان بین المللی گرفته اند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha