• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400101913946
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه سمنان عنوان کرد:

یوم‌الله 19 دی سرآغازی بر نهضت امام خمینی(ره)

یوم‌الله 19 دی سرآغازی بر نهضت امام خمینی(ره)

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از یوم‌الله 19 دی به عنوان سرآغازی بر نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی آن نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در نشست کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با حضور وبیناری دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور برگزار شد با گرامیداشت یوم الله 19 دی سالروز قیام مردم قم اظهار کرد: حرکت مردم قم سرآغاز دوباره ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود که در پس آن سلسه‌های برنامه هایی را تا پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال داشت.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تغییر و تحول انقلابی در مسایل فرهنگی گفت: در عرصه فرهنگ عمومی و اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید انقلابی و جهادی عمل شود.

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد: آنگونه در حوزه نظریه‌پردازی فعال هستیم متاسفانه سرعت در بخش اجرا و عملیات خیلی کند است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین با تاکید بر اینکه دربخش فرهنگ نیازمند حرکت انقلابی و جهادی هستیم ادامه داد: در این بخش ابتدا باید به شناخت از فرهنگ موجود پرداخت و سپس به شناسایی ظرفیت های مختلف مردمی و دولتی رسید و بعد به سمت برنامه ریزی و طراحی و نیز تحول در حوزه فرهنگ عمومی حرکت کنیم.

مطیعی، با اشاره به مسایل مربوط به فضای مجازی ، توجه به هوش مصنوعی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: مسایل مربوط به این بخش نیز در قالب کارگروه فضای مجازی مطرح و پیگیری شود.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تعیین اولویت های راهبردهای فرهنگ عمومی استان سمنان در قالب هشت راهبرد خبر داد.

فرشید فلاح با اشاره به تدوین و تصویب 18 راهبرد برای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار کرد: از بین این راهبردها، هشت راهبرد به عنوان اولویت تعیین شده و برخی از دستگاه‌های مرتبط و مدیران آنها موظف به پیگری و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این راهبردها شده‌اند.

وی بر ضرورت مهندسی فرهنگ از طریق ایجاد مراکز رشد فرهنگی تاکید و تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان از پیشنهادات در این بخش استقبال می‌کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha