• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400101913981
  • خبرنگار : 71415

تلفات ارتش آمریکا از خودکشی دو برابر تلفات کروناست

تلفات ارتش آمریکا از خودکشی دو برابر تلفات کروناست

داده‌های پنتاگون نشان می‌دهد، بیش از ۱۵۰ عضو ارتش آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند که بالاتر از رقم سربازان کشته‌شده بر اثر ابتلا به کرونا در ارتش آمریکا از ابتدای پاندمی تاکنون است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، بر اساس داده‌هایی که پنتاگون منتشر کرد، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، ۱۶۳ عضو ارتش آمریکا دست به خودکشی زده‌اند که این رقم شامل ۷۰ نفر سرباز مشغول به خدمت فعال، ۵۶ نیروی ذخیره و ۳۷ نیروی گارد ملی می‌شود.

طبق این ارقام کلیت خودکشی در میان نیروهای مشغول به خدمت فعال در ارتش آمریکا در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ در مقایسه با سه ماهه دوم آن سال کاهش یافته، اما میزان خودکشی در میان اعضای ذخیره و گارد ملی در این سه ماهه نسبت به سه ماهه قبل از آن افزایش نشان داده است.

از سوی دیگر تعداد نیروهای فوتی ارتش آمریکا بر اثر خودکشی در بازه ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته میلادی دو برابر تعداد نیروهای فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در ارتش ایالات متحده در کل مدت همه‌گیری است.

تا تاریخ هشتم ژانویه، ۸۶ عضو ارتش آمریکا بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته‌اند.

طبق اعلام پنتاگون، تا ماه سپتامبر مجموع تلفات ابتلا به کروناویروس در ارتش آمریکا ۴۳ تن بود و بخشی از دلیل دو برابر شدن این رقم در فاصله سپتامبر تا ژانویه تشدید ابتلا به سویه دلتای کروناویروس بوده است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۴۷۶ عضو ارتش آمریکا مرتکب خودکشی شده‌اند. داده‌های پنتاگون نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، ۷۰۱ عضو ارتش آمریکا مرتکب خودکشی شده‌اند.

در ماه دسامبر ارتش آمریکا برخورد انضباطی را با آن دسته از اعضای این ارتش که از حکم دولت فدرال به الزامی شدن تزریق واکسن کروناویروس تبعیت نکرده باشند، آغاز کرد. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰ تن از تفنگداران دریایی آمریکا از بابت خودداری از تزریق این واکسن از ارتش اخراج شده‌اند.

به نوشته فاکس نیوز، پنتاگون به درخواست برای اظهارنظر در خصوص گزارش این رسانه پاسخ نداد.

در تابستان گذشته یک گزارش تحقیقاتی نتیجه گرفت که تعداد ۳۰۱۷۷ تن از پرسنل مشغول به خدمت فعال و همین طور کهنه‌سرباز ارتش آمریکا که در جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر به راه افتاده از سوی آمریکا شرکت داشته‌اند، بر اثر خودکشی جان باخته‌اند که دست‌کم چهار برابر بیشتر از ۷۰۵۷ عضو این ارتش که در این مدت در درگیری کشته شده‌اند، است. این آمار در گزارش انتشار یافته از سوی "پروژه هزینه جنگ" (یک پروژه پژوهشی مشترک بین دانشگاه براون و دانشگاه بوستون) در تابستان امسال انتشار پیدا کرد.

در این گزارش نوشته شد: تا زمانی که دولت و جامعه آمریکا دست به تغییرات چشمگیر در مدیریت ما در قبال بحران سلامت روان در میان نظامیان و کهنه‌سربازان ما نزند، نرخ خودکشی در این ارتش روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد. این یک هزینه جنگ است که ما نمی‌توانیم بپذیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha