• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400101914022
  • منبع : نمایندگی ایلام

مراقب قاتل خاموش باشیم/ مرگ ۷ نفر از ابتدای امسال تاکنون

مراقب قاتل خاموش باشیم/ مرگ  ۷ نفر از ابتدای امسال تاکنون

ایسنا/ایلام رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در فصل سرما به نحوی از وسایل گازسوز استفاده شود که نکات ایمنی در آن رعایت شده باشد و مانع مسمومیت شود.

دکتر «صیدنور علیمرادی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۹ ماهه اول امسال ۲۰ مورد تماس حادثه استنشاق گاز CO با مرکز پیام ۱۱۵ (دیسپچ ) برقرار شده است که در این راستا ۳۲ نفر مصدوم و ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین در این مدت ۷۰ هزار و ۷۲۷ تماس با این مرکز برقرار شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۷۴ تماس منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه گردیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۲۷۸۳ مورد مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان با ۱۱۵ ارائه و ۲۴۲۲ مورد مزاحمت تلفنی نیز ثبت شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع تعداد ۱۶ هزار و ۷۳۳ بیمار و مصدوم توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان به مراکز درمانی منتقل شده است.

علیمرادی ادامه داد: در این مدت، ۶۸ ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که از این تعداد ۱۹ مورد حوادث ترافیکی و ۴۹ مورد نیز حوادث غیر ترافیکی و سایر بیماری‌ها است.

وی افزود: طی نه ماهه سال جاری، ۳۸۵۸ مورد درخواست اعزام و پذیرش توسط مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) ثبت و انجام شده که از این تعداد ۳۴۰۸ بیمار در مراکز درمانی داخل استان و ۳۱۰ بیمار نیز در مراکز درمانی خارج از استان پذیرش و منتقل شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هم استانی‌ها در صورت وقوع هر گونه اتفاق یا حادثه و نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی با شماره تلفن رایگان ۱۱۵ بدون پیش شماره، تماس حاصل نمایند.

علیمرادی گفت: با توجه به فصل سرما از همشهریان درخواست می‌شود در صورت استفاده از وسایل گاز سوز و نفتی نکات ایمنی رعایت شود تا شاهد حوادث ناگوار ناشی از مسمومیت با گاز co نباشیم.

به گزارش ایسنا، ۱۳ پایگاه شهری،۳۰ پایگاه جاده ای و ۳۶۰ نیروی عملیاتی در اورژانس ۱۱۵ ایلام فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha