• یکشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400101914106
  • خبرنگار : 30054

رونمایی از طرح‌های جدید فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

رونمایی از طرح‌های جدید فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و صنایع وابسته، از ۱۶ آبان تا ۱۹ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد. در این رویداد ۹۰ شرکت داخلی و خارجی به عنوان متخصصان و ‌تولیدکنندگان این حوزه حضور داشتند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فرش داریوش کاشان، در نمایشگاه شرکت‌های تولید فرش ماشینی، تولیدکنندگان نخ‌های مصنوعی، طراحان فرش، ‌تولیدکنندگان موکت، پارکت و تجهیزات وابسته با هدف معرفی محصولات جدید و نوآوری‌هایشان در حوزه خود حضور پیدا کردند.

این نمایشگاه که به طور سالانه برگزار می‌شود، بستر خوبی برای ارائه جدیدترین تولیدات شرکت‌های فرش ماشینی است. تولیدکنندگان با ارائه دستاوردهای جدید خود در زمینه تولید فرش دستباف گونه، جدیدترین طرح‌های فرش، تجهیزات و مواد اولیه، با یکدیگر و بازار جهانی رقابت‌ می‌کنند.

در حال حاضر ایران رتبه پنجم در صادرات فرش ماشینی را دارد. رقبای اصلی صادرات فرش ماشینی ایران کشورهای‌ ترکیه، هند، چین و بلژیک هستند. در سال جاری ایران ۲۸ هزار تن فرش ماشینی به جهان صادر کرده است؛ این در حالی است که از تمام ظرفیت‌های تولیدی کشور استفاده نشده و این صنعت تنها با ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت‌ می‌کند. نمایشگاه‌های بین‌المللی در این خصوص می‌توانند مشوقی برای فعالیت بیشتر ‌تولیدکنندگان باشد.

رونمایی از طرح‌های جدید فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

بازار فرش ماشینی راه روشنی در پیش دارد و با رفع نقاط ضعف خود می‌تواند جایگاه بهتری داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این صنعت در حوزه صادرات عدم شناخت کافی از بازار جهانی است. به طوری که بعضی از ‌تولیدکنندگان این حوزه تنها روی سلایق و سبک‌های داخلی تمرکز دارند. در این حالی است با کمی تغییر در طراحی نقشه فرش‌ می‌توان قدم‌های مهمی برای صادرات فرش ماشینی برداشت.

نمایشگاه بین المللی فرش در این جهت می‌تواند بسیار موثر باشد. از طرفی ضعف بازاریابی را نیز پوشش‌ می‌دهد. صنعت فرش ماشینی ایران در زمینه بازاریابی نیز ضعیف عمل کرده است که البته دلایل متعددی دارد. با این حال، با حضور بازرگانان خارجی و دعوت سفرای دیگر کشورها می‌توان این بخش را تقویت کرد.

خوشبختانه با وجود این که کشورهای دیگر در این حوزه فعالیت زیادی دارند و حتی صادرات بیشتری دارند اما همچنان فرش کاشان به عنوان بهترین و شناخته شده‌ترین فرش ماشینی جهان شناخته می‌شود.

رونمایی از طرح‌های جدید فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

نگاهی به فرش داریوش از شرکت‌های تولیدی فرش ماشینی در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

در نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی ۱۴۰۰ شرکت‌های بزرگ تولید فرش ماشینی از جمله فرش داریوش حضور داشتند. فرش داریوش با سابقه چند دهه تولید فرش ماشینی یکی از برترین تولیدکنندگان فرش کاشان است. این شرکت سعی کرده تا با خرید پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها خود را به روز نگه دارد. به همین دلیل همیشه مجهزترین ماشین‌آلات را در اختیار دارد. شرکت فرش داریوش در سال ۱۳۹۶ با خرید دستگاه بافت فرش ۱۵۰۰ شانه عرض ۴ متر، اولین تولیدکننده این فرش در کشور قرار گرفت. در حال حاضر این شرکت به طور تخصصی در زمینه تولید فرش‌های تراکم بالا فعالیت دارد.

می‌توان گفت توجه و رصد بازارهای جهانی مهم‌ترین وجه تمایز فرش داریوش نسبت به سایر تولیدکنندگان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید در حال حاضر بخش وسیعی از تولیدات این کارخانه بازار جهانی دارد. شرکت داریوش نمایشگاه ۱۴۰۰ هم مانند سال‌های قبل حضور پر رنگی داشت. این شرکت در نمایشگاه فرش ماشینی ۱۴۰۰ جدیدترین طرح‌های خود را به نمایش گذاشت که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نیز قرار گرفت.

رونمایی از طرح‌های جدید فرش داریوش کاشان در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

چه چیزی ‌تولیدکنندگان فرش ماشینی را در بازارهای جهانی مطرح‌ می‌کند؟

قدمت تولید فرش ماشینی در ایران به دهه ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ باز می‌گردد. با این حال رشد این صنعت به قدری بوده است که اکنون شهرت جهانی دارد. فرش ماشینی کاشان به خودی خود محصولی شناخته شده در بازار جهانی است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ واحد ‌تولیدکننده فرش ماشینی در کاشان فعالیت دارند. البته تعداد کمی از آن‌ها به بازارهای جهانی راه پیدا کرده‌اند.

کیفیت فرش که در واقع به کیفیت نخ‌های به کار رفته در آن بستگی دارد یکی از مهم‌ترین عوامل ورود به بازارهای جهانی است. همان طور که‌ می‌دانید نخ‌های مصنوعی از جمله آکریلیک با درجه کیفی متفاوتی از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. توجه به استفاده از نخ‌های درجه یک در کنار استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین آلات منجر به تولید یک فرش خوب و با کیفیت می‌شود. اغلب شرکت‌هایی که در صادرات فرش ماشینی موفق بودند به این موضوع به خوبی عمل کرده‌اند. توجه به طراحی ایرانی و اصیل در کنار شناخت بازار جهانی نیز از دیگر ویژگی‌های شرکت‌های موفق در زمینه صادرات است.

سخن آخر

در نهایت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی نه تنها باعث راهیابی به بازارهای جهانی می‌شود بلکه باعث ارتقا ‌تولیدکنندگان و کشف نقاط قوتشان خواهد شد؛ تا در سال‌های آینده بتوانند با رفع نقاط ضعفشان محصولات بهتری عرضه کنند. در عین حال این نمایشگاه‌ها می‌تواند رقابت را در بازار داخلی تقویت کند که این نیز منجر به ارتقا کیفیت خواهد شد. خرید اینترنتی فرش از کاشان همواره برای مشتریان سراسر کشور حائز اهمیت است چرا که از کیفیت این محصوب مطمئن هستند، فرش داریوش شرایط ویژه‌ای برای خرید اینترنتی فرش در نظر دارد که با مراجعه به وی سایت داریوش می‌توانید از این شرایط مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha