• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400102014335
  • خبرنگار : 71588

دیدار فیصل المقداد با اعضای هیئت جنبش فتح فلسطین

دیدار فیصل المقداد با اعضای هیئت جنبش فتح فلسطین

وزیر خارجه سوریه با دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح و اعضای هیئت همراه وی دیدار کرد. هیئت فلسطینی حامل پیامی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رئیس جمهوری سوریه بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"،  فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه یکشنبه با جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح و اعضای هیئت همراه وی دیدار کرد و در جریان این دیدار اوضاع سوریه، فلسطین و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

الرجوب پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به فیصل المقداد تحویل داد.

المقداد در جریان این دیدار تاکید کرد که سوریه از ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع و غیرقابل تصرف خود از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی و گفت‌وگوی فیما بین آنها که به نفع ملت فلسطین است، همچنین تصریح کرد، سوریه و فلسطین بی‌وقفه با اشغالگری اسرائیل، تجاوزات، اقدامات و نقض‌های رژیم صهیونیستی مقابله می‌کند.

فیصل المقداد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و سیاست‌های شهرک سازی و الحاق اراضی فلسطینی را محکوم و تاکید کرد، تصمیمات رژیم اشغالگر علیه اهالی جولان اشغالی سوریه و علیه ملت فلسطین به مثابه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و با قطعنامه‌های بین‌المللی تناقض دارد.

الرجوب هم ضمن تاکید بر پایبندی رهبری فلسطین به مواضع خود در تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت، حق بازگشت آوارگان به سرزمینشان و مقاومت در برابر اشغالگران به هر طریقی، خواستار لغو تحریم‌های خودسرانه و یک جانبه علیه ملت سوریه شد.

وی همچنین بر تمایل جنبش فتح به ارتباط و رایزنی با تمامی طرف‌های فلسطینی جهت دستیابی به موضعی قوی که از حقوق ملت فلسطینیان درعرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع کند، تاکید کرد.

الرجوب روز پنجشنبه گذشته وارد دمشق شد که این سفر چند روز ادامه داشته و طی این سفر اعضای هیئت جنبش فتح با رهبران گروه‌های فلسطینی در دمشق دیدار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha