• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400102014663

مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد:

صدور ۲۰۰ پروانه استاندارد طی ۱۰ ماه در فارس

صدور ۲۰۰ پروانه استاندارد طی ۱۰ ماه در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد که طی ۱۰ ماه گذشته امسال ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده است.

مرتضی رهنما دوشنبه ۲۰ دی در جمع خبرنگاران بیان کرد: واحدهای تولیدی و خدماتی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد علاوه بر مجوزهای قانونی و خط تولید مناسب باید حداقل یک کارشناس منخصص و آموزش دیده در زمینه کنترل کیفی محصولات به اداره کل استاندارد معرفی کنند تا در صورت تایید صلاحیت آن توسط اداره کل استاندارد به عنوان مسئول کنترل کیفیت وسرباز خط مقدم استانداردسازی در واحد تولیدی مشغول به کار شود.

او افزود: وظیفه مسئول کنترل کیفیت نظارت بر کیفیت مواد اولیه و نحوه اجرای استاندارددرخط تولید و بسته بندی محصولات بوده و مکلف است مطابق استاندارد مربوطه به صورت مداوم در محل کارخانه محصولات تولیدی را در آزمایشگاه مورد آزمون قرار داده و گزارش عملکرد خود را ماهیانه به اداره کل استاندارد اعلام کند و در صورت انجام ندادن وظیفه، متخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد فارس یکی از وظایف اداره کل استاندارد را نظارت بر کار مسئولین کنترل کیفیت دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۶۷۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی و ضمن خدمت به حدود ۲ هزار مسئول کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی استان داده شد.

رهنما عنوان کرد: در این مدت ۲۰۰ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در استان فارس صادر شده که ۴۵ مورد آنها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در این مدت ۲۸۵ مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی استان صادر که این آمار برابر تمام سالهای گذشته بوده واین آمار نشان دهنده جهش تولید در واحدهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در فارس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha