• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400102014693
  • خبرنگار : 71443

بر اساس نتایج یک نظرسنجی

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها حامی برجام و لغو تحریم‌های ایران هستند

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها حامی برجام و لغو تحریم‌های ایران هستند

نتایج نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند و خواهان ادامه مذاکرات با ایران هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی جدید موسسه مورنینگ کانسالت اکثر رای‌دهندگان آمریکایی همچنان حامی توافق هسته‌ای 2015 هستند و از رفع تحریم‌های ایران برای ادامه مذاکرات با این کشور دفاع می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 56 درصد شرکت‌کنندگان از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرده‌اند، 18 درصد از آنها نظری نداشتند و 26 درصد نیز با آن مخالف بودند. بر اساس این نظرسنجی، با این حال اغلب رای‌دهندگان بر این باورند که یک توافق جدید با ایران ممکن است "مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای" نشود.

بنابر گزارش وب سایت مورنینگ کانسالت، طبق این نظرسنجی حمایت دموکرات‌ها از برجام بیش از جمهوری‌خواهان است و رای‌دهندگان جمهوری‌خواه تقریبا بر سر اصل توافق اختلاف نظر دارند، در واقع آنها از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 برای خروج یک‌جانبه از برجام حمایت می‌کنند.

براساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، تقریبا از هر پنج رای‌دهنده آمریکایی چهار نفر مدعی‌اند که نگران تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران هستند اما آنها بیشتر نسبت به تسلیحات کره شمالی و چین احساس نگرانی می‌کنند و در این زمینه، ایران در جایگاه سوم قرار دارد.

در عین حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که گزینه نظامی علیه ایران کمترین طرفدار را در میان رای‌دهندگان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۰ ۱۴:۳۳

نظر مردم را پرسیدن خوب است حتی برای قدرقدرتان و قوی شوکتان.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۰ ۱۹:۰۱

اخه کی میاد حرف نیمی ازمردم امریکارو گوش بده.! اصل کار اون 10درصد صهیونیستی هست که مانع برداشته شدن تحریمها هست. اینها دشمن ایران وایرانی هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۰ ۱۹:۰۴

ما با مردم امریکا که مشکلی نداریم مشکل اون چند درصد سناتور صهیونیست جنگ طلبی هستندکه مانع برداشته شدن تحریمها هستند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۰ ۱۹:۲۵

در ایران ۸۵ در صد موافق توافق برجامند وراستگراهای تندروایران مخالف برجامند....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۰ ۲۱:۰۲

نظر مردم آمریکا برای خودشان خوب است نه برای ملت های دیگر درثانی دولت های آمریکا به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهند نظر مردمشان است

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۹:۰۳

منم مخالف برداشته شدن تحریم ها هستم خخ

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۳:۳۳

موندم این سیاست مداران آمریکایی به چی فکر می‌کنن یکی نیست بگه این همه پاس گل به اعراب دادید خودتون هژمون تون رو صرف این ترسو ها کردید آخرش ببینید به کجا رسیدین یک بار هم با ایران همبازی بشید تا متوجه قدرت واقعی بشید شما فقط با کمک ایران میتونید دشمن اصلی چین و روس رو شکست بدین ولاغیر.....