• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102014812
  • خبرنگار : 71129

کرملین: تلاش قزاقستان برنامه‌ تروریست‌ها را بی‌ثمر گذاشت/ارزیابی مذاکرات با آمریکا زود است

کرملین: تلاش قزاقستان برنامه‌ تروریست‌ها را بی‌ثمر گذاشت/ارزیابی مذاکرات با آمریکا زود است

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) با بیان اینکه پوتین در جریان بحران پیش آمده در قزاقستان با توکایف در تماس بود، گفت تلاش قزاقستان، برنامه‌های "تروریست‌ها" را بی‌ثمر گذاشت. او همچنین ارزیابی مذاکرات با آمریکا را زودهنگام دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه با قاسم جومارت توکایف،‌ همتای قزاقستانی خود در جریان بحران پیش آمده در این کشور ارتباط داشت.

وی ادامه داد: مسکو بر این باور است که شجاعت نیروهای امنیتی قزاقستان و کمک سازمان پیمان امنیتی جمعی باعث شد تا تروریست‌ها موفق نشوند و به طرز مناسبی سرکوب شوند. اقدامات موثر از سوی نیروهای امنیتی قزاقستان و شجاعت آنها باعث شد تا تلاش‌ها و برنامه‌های تروریست‌ها بی ثمر بماند.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: مسکو معتقد است این وظیفه قزاقستان است که از نیروهای ویژه دخیل در تحولات اخیر در این کشور نام ببرد نه روسیه. اگر به دقت به صحبت‌های رئیس جمهوری قزاقستان گوش می‌دادید، متوجه می‌شدید که او گفت که تحقیقاتی انجام می‌گیرد و فرصت برای نام بردن از این نیروهای ویژه خواهد بود. این وظیفه روسیه نیست که از این نیروهای ویژه نام ببرد بلکه این مساله داخلی قزاقستان به عنوان یک کشور مستقل است.

پسکوف همچنین گفت، توافق‌هایی درباره گفتگوی دیگری بین پوتین و جو بایدن، ‌همتای آمریکایی وی وجود ندارد. آخرین تماس تلفنی بین روسای جمهوری آمریکا و روسیه به پیش از سال نوی میلادی مربوط می‌شود و در آن دو طرف آمادگی خود را برای گفتگوی مجدد در صورت نیاز اعلام کردند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، زمان برای ارزیابی رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره تضمین‌های امنیتی که اوایل امروز در ژنو آغاز شده، در ساعت‌های آینده فرا می رسد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه قرار است درباره نتیجه آن ارزیابی کند. هنوز ارزیابی این مساله زود است.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اقدامات امنیتی در مرز با قزاقستان گفت:‌ همیشه گام‌ها و اقداماتی برای متوقف و خنثی کردن اقدامات تهدیدهای تروریستی وجود دارد.

کرملین همچنین اعلام کرد، پوتین و همتای تاجیکستانی‌اش امامعلی رحمان درباره اوضاع در افغانستان و قزاقستان به صورت تلفنی گفتگو کردند. چارچوب زمانی و تاثیرگذاری کمک‌های سازمان پیمان امنیتی جمعی به درخواست دولت قزاقستان نیز مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha