• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400102014887
  • خبرنگار : 50436

واکنش شهردار مشهد به تجمع پیمان‌کاران

واکنش شهردار مشهد به تجمع پیمان‌کاران

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد با بیان اینکه ما قبول داریم که پیمان‌کاران مطالباتی دارند که متاسفانه سنواتی شده و بعضا بیش از ۱۰ ماه است که پرداخت نشده و حق هم با آن‌هاست، گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مطالبات پیمان‌کاران شهرداری را به تدریج پرداخت کنیم.

سید عبدالله ارجائی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تجمع پیمان‌کاران در اعتراض به معوقات‌شان اظهار کرد: تعدادی از پیمان‌کارانی که مدعی بودند بیش از یک‌ سال است مطالباتی از شهرداری دارند که پرداخت نشده، امروز در عرصه میدان شهدا جهت اعتراض تجمع کردند. ما آنان را دعوت به مذاکره کردیم و طی گفت‌وگو با ایشان مسائل مختلفی مطرح شد از جمله اینکه ضعف در مطالعات سبب به وجود آمدن معارضاتی در زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود. همچنین این موضوع هم مورد بررسی قرار گرفت که عدم تحصیل حریم‌ها باعث می‌شود اجرای پروژه‌های شهری با وقفه مواجه شود.

وی افزود: علاوه بر این پیمان‌کاران مدعی بودند معوقاتی از سال ۹۹ دارند که هنوز پرداخت نشده و به همین دلیل قادر به ادامه کار نیستند.

شهردار مشهد با بیان اینکه نحوه رسیدگی در فرآیند کنترل و نظارت بر پروژه، فرآیند کمیسیون ماده ۲۴ و عدم شفافیت در برخی موارد از دیگر مسائلی بود که پیمان‌کاران به آن اعتراض داشتند، گفت: پیمان‌کاران معتقدند از ۲۰ سال پیش شیوه‌هایی در حال اجراست که  طی این سال‌ها تغییر پیدا نکرده و نیاز به اصلاح دارد.

ارجائی اضافه کرد: در مجموع تلاش شد در فضایی دوستانه مطالبات پیمان‌کاران شنیده شود و ما هم در پاسخ به آن‌ها نکاتی را متذکر شدیم از جمله اینکه پیمان‌کاران و شهرداری شریک هم هستند و باید با کمک یکدیگر شهر را اداره کنند و هر کدام از این شرکا که دچار مشکل شود، شهر نیز دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: پیمان‌کاران هم باید کمی صبر و تحمل‌شان را بیشتر کنند. زمانی‌ که سیستم‌های دولتی از جمله شهرداری منابع مالی بالایی در اختیار دارد، طبیعتا این مطالبات هم سریع‌تر پرداخت می‌شود اما با توجه به شرایط حال حاضر نیاز است که پیمان‌کاران کمی صبر بیشتری به خرج دهند. 

شهردار مشهد در خصوص نتیجه گفت‌وگو با پیمان‌کاران گفت: قرار شد تیم مشترکی از ۲ طرف تشکیل شده و مسائل را در فضای کارشناسی‌تری مورد بررسی قرار دهند. امیدواریم که با تدابیر شهرداری و شورا و شکیبایی معترضان بتوانیم گام‌های موثری جهت حل این مشکل برداریم.

امروز تعدادی از پیمان‌کاران در اعتراض به معوقات خود مقابل شهرداری مشهد تجمع کردند. شهردار مشهد در پاسخ به این اعتراض پیمان‌کاران را به دفتر خود دعوت کرد و با آن‌ها به گفت‌وگو نشست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha