• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102115310
  • خبرنگار : 71415

بحران اقتصادی، آمریکایی‌ها را بیشتر از کرونا نگران کرده است

بحران اقتصادی، آمریکایی‌ها را بیشتر از کرونا نگران کرده است

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، تعداد رو به کاهشی از آمریکایی‌ها اکنون کرونا را به عنوان نگرانی اصلی خود در نظر می‌گیرند و این نشان‌دهنده افزایش نگرانی آنها نسبت به مشکلات اقتصادی و تورم بالا و اهمیت بیشتر این مساله برای آنها در مقایسه با بحران فعلی سلامت است.

به گزارش ایسنا، نتایج این نظرسنجی جدید که روز دوشنبه از سوی آسوشیتدپرس و مرکز امور عمومی NORC منتشر شد، نشان داد که تنها ۳۷ درصد از شرکت کننده های این نظرسنجی ویروس کرونا را به عنوان یکی از پنج اولویت اول خود برای سیاستگذاری دولت در سال جاری میلادی رده بندی کرده اند که نسبت به رقم ۵۳ درصد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرده است.

اگرچه نگرانی‌ها در مورد مساله اقتصاد نسبت به سال گذشته میلادی تغییر چندانی نکرده اند، اما میزان قابل توجه ۶۸ درصد این موضوع را به عنوان یکی از پنج نگرانی اصلی خود در سال ۲۰۲۲ معرفی کرده‌اند، در حالی که گروهی که به طور خاص به نگرانی خود از بابت تورم اشاره کرده‌اند در همین مدت افزایش چشمگیرتری نشان داده و  از حدود یک درصد به ۱۴ درصد رسیده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، تا نوامبر گذشته، قیمت‌ها برای مصرف کننده در آمریکا ۶.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که بالاترین رقم در ۳۹ سال گذشته بود. این افزایش شدید قیمت‌ها در حالی رخ داده که تعداد آمریکایی‌هایی که هزینه‌های زندگی و امور مالی خانوار خود را به عنوان اولویت اصلی دولت ذکر کرده‌اند در نظرسنجی روز دوشنبه به ۲۴ درصد رسیده، در حالی که در سال گذشته میلادی معادل ۱۲ درصد بوده است.

نگرانی در مورد مساله مهاجرت هم بعد از ۱۲ ماه افزایش یافته است و ۳۲ درصد آن را به عنوان نگرانی اصلی خود انتخاب کردند، در حالی که در نظرسنجی ۲۰۲۱ تنها ۱۴ درصد به آن اشاره داشتند.

همچنین "مسائل مربوط به اسلحه" نیز بعد از همین مدت مشابه ۱۹ درصد رای بیشتر به دست آورده است. گزینه های "دیگر مسائل بهداشت و درمان" غیر از کووید-۱۹ و همچنین "نژادپرستی" و "نابرابری نژادی" هم به ترتیب به میزان ۱۱ درصد و ۹ درصد کاهش یافته اند.

این نظرسنجی با پرسش از ۱۰۸۹ پاسخ‌دهنده بین ۲ و ۷ دسامبر - پس از افزایش شیوع سویه امیکرون کروناویروس- انجام شد، که نشان می‌دهد نگرانی‌ها در مورد این ویروس حتی زمانی که آخرین "سویه نگران کننده" تعیین‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی به سرعت در آمریکا و در جاهای دیگر در حال گسترش است، رو به کاهش گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha