• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400102115311
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان هشدار داد

برخورد سریع و قاطع پلیس و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با مخلان امنیت

برخورد سریع و قاطع پلیس و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با مخلان امنیت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مخلان امنیت استان با برخورد سریع، قاطع و شکننده پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

سردار کیقباد مصطفایی در گفت وگوی افزود: موضوع امنیت یکی از نیازهای اصلی جوامع بشری است و امنیت زیرساخت تمامی فعالیت‌های جوامع است که بدون امنیت نمی‌توانیم کاری در عرصه های مختلف انجام دهیم.
وی اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده کشوری، استان کهگیلویه و بویراحمد از امنیت مطلوب و پایداری در سطح کشور برخوردار است.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته نرخ وقوع سرقت در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۳۱۰ فقره است در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۱۹۵ فقر است که ۱۱۵ مورد از میانگین کشور پایین تر است.
مصطفایی تصریح کرد: نرخ وقوع سرقت مسلحانه در کشور ۱.۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد یک صدم است که وضعیت این استان نسبت به میانگین کشور ۱.۳ درصد کمتر است.
وی در خصوص سرقت به عنف ادامه داد: نرخ وقوع کشور در این زمینه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱.۴ فقره است در حالی که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۹ است که ۱۸.۵ فقره نسبت به میانگین کشور پایین تر است.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در رابطه با وقوع امور امنیتی میانگین کشور ۲۲ است که این موضوع در استان کهگیلویه و بویراحمد تفاوتی ندارد و به همین میزان است.
سردار مصطفایی تأکید کرد: نرخ وقوع شرارت در کشور در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۵.۶ فقره است در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲.۲ فقره است که نسبت به میانگین کشور سه فقره کمتر می باشد.
وی اظهار کرد: نرخ وقوع نزاع در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۳۶ فقره است و این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۵ فقره است یعنی ۱۸۱ فقره پایین تر از میانگین کشور می باشد.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین ۳۴ رده انتظامی کشور در مجموع از لحاظ وقوع و فراوانی سرقت در رتبه ۲۷ و از لحاظ نرخ در رتبه ۱۴ قرار دارد، این استان از لحاظ فراوانی و نرخ سرقت مسلحانه رتبه ۲۲ را دارد، در زمینه سرقت به عنف از لحاظ فراوانی رتبه۲۸ و نرخ رتبه ۲۳ کشور را داراست.
سردار مصطفایی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ فراوانی شرارت در سطح کشور رتبه ۲۵ و از لحاظ نرخ شرارت رتبه ۱۹ را دارد، این استان از لحاظ فراوانی نزاع رتبه ۳۲ کشور از لحاظ نرخ رتبه ۲۶ کشور را داراست.
وی با بیان یکی از آسیب‌های امروز جامعه بشری موضوع نزاع است، اظهار کرد: چه اتفاقی افتاده که به یکباره احساس امنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های امن کشور خدشه دار می شود، به نظر می‌رسد چون بزرگنمایی ها در فضای مجازی نسبت به نزاع‌ها که عمدتاً ناشی از ناآگاهی است باعث این مسئله شد.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس شاخص های ارائه شده کشوری، استان کهگیلویه و بویراحمد امن است و مشکل خاص امنیتی در این استان وجود ندارد.
سردار مصطفایی با اشاره به چند فقره نزاع رخ داده طی یک ماه گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افرادی که در صحنه حضور داشتند به جای اینکه ما داخل کنند و نگذارند دامنه این نظام بیشتر شود مبادرت به فیلمبرداری کرده و ضمن انتشار فیلم اقدام به بازنشر گسترده در فضای مجازی می‌کردند.
وی تصریح کرد: ۹۵ درصد نزاع کنندگان به متهمان قداره کش و چاقو کش تمام نزاع‌های رخ داده یک ماه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و با قرارهای سنگین روانه زندان شدند و در حال تحمل کیفر هستند.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خط قرمز پلیس و دستگاه قضایی در سطح استان امنیت مردم و استان است و به هیچ فردی اجازه عرض اندام، خدشه‌دار کردن نظم و امنیت جامعه و متزلزل کردن احساس امنیت مردم را نخواهیم داد و چنین افرادی با برخورد سریع، قاطع و شکننده پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.
سردار مصطفایی تصریح کرد: عوامل متعددی از جمله خانواده، دستگاه‌های متولی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه ها، ریش سفیدان و متنفذین می‌توانند با مداخله به موقع در پیشگیری از نزاع و خشونت موثر باشند و جلوی نزاع، درگیری و جنایت را بگیرند. ریش سفیدان، بزرگان و متنفذین نقش بسزایی در حل و فصل دعاوی و پیشگیری از وقوع جرائم و نزاع ‌ها دارند.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گشت های پلیسی ۲۴ ساعت در معابر و محلات حضور دارند و یگانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیز فعال هستند بطوریکه طی ۱۰ ماه و ۲۰ روز امسال ۵۲۵ هزار تماس تلفنی سامانه ۱۱۰ پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم که از این تعداد تماس ۱۲۵ هزار ماموریت عملیاتی و ما بقی ارشاد پلیسی و فضایی بودند.
مصطفایی عنوان کرد: در واقع در هر سه و نیم دقیقه یک عملیات ویژه پلیسی در استان انجام شده است و می توان گفت روزانه ۳۷۵ تا ۳۸۰ مأموریت ۱۱۰ در استان عملیاتی می‌شود.
وی اظهار کرد: از سال گذشته به منظور ارائه خدمات سریع تر و بهتر به کسانی که با سامانه ۱۱۰ تماس می‌گیرند و نیاز به اقدام و پلیسی دارند چند اقدام را انجام داده‌ایم، همه تماسهای پلیس ۱۱۰ بصورت تجمیعی پاسخ داده می شوند، تعداد خطوط تلفن ۱۱۰ استان را از ۶ خط به ۹ خط افزایش داده ایم، ۲۴ ساعته پاسخگوست و ناوگان خودرویی ۱۱۰ نوسازی و افزایش داده شد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از مردم انتظار داریم برای خدمات بهتر به نیازمندان به اقدامات پلیسی ۱۱۰ در مواقع ضروری نیاز فوری تماس بگیرند که در این صورت پلیس پس از ۱۰ دقیقه در سطح شهرها بر سر صحنه حضور پیدا می کند، تمام تماس های تلفنی ۱۱۰ ضبط می شوند و از لحاظ پاسخگویی کاربر، نحوه جواب دهی، ارجاع ماموریت و زمان حضور در محل قابل بررسی و سنجش هستند.البته در صورت گلایه، انتقاد و شکایت سامانه ۱۹۷ ضمانت اجرای صحیح عملیات‌های فوریتهای پلیسی ۱۱۰ است.
مصطفایی عنوان کرد: هر شهروندی در هر نقطه‌ای از استان به کشور نیاز به اقدامات و خدمات پلیسی داشته باشد مکلف هستیم نیاز آن فرد را برآورده کنیم.
وی تصریح کرد: حاشیه نشینی در شهر یاسوج از محدوده شهری بیشتر است که این مسئله به یک معضل تبدیل شده بطوریکه برخی کوچه ها و خیابانها نام و نشان ندارند و در مواقع نیاز به اقدامات پلیسی با مشکل مواجه می شویم.  پلیس با اولویت بندی در نقاطی که وقوع جرائم بیشتری دارند تمرکز بیشتر خواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلیس به سمت هوشمند سازی پیش می رود و سامانه هایی در اختیار دارد که در زمینه کشف جرائم و پیشگیری از وقوع جرم به پلیس کمک می کنند.
به گزارش ایسنا، مصطفایی بیان کرد: شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های استان یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم تأمین ۱۰۰ درصدی امنیت در سطح این استان است. به کسانی که به روش‌های مختلف اقداماتی را ام می‌دهند هشدار جدی می‌دهم که دست از این اقدامات و کارهایتان بکشید و مراقب اعمال خود باشید چرا که با همدلی و همکاری دستگاه قضایی با مجرمان و مخلان امنیت استان با قاطعیت برخورد می‌کنیم و مطمئن باشید که عاقبت در چنگال قانون گرفتار می شوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha