• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102115446
  • خبرنگار : 71477

زاخارووا: واکنش غرب به حضور صلحبان‌ها در قزاقستان از روی درماندگی است

زاخارووا: واکنش غرب به حضور صلحبان‌ها در قزاقستان از روی درماندگی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد، ارزیابی‌های غرب دال بر اینکه نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به صورت غیرقانونی در قزاقستان مستقر می‌شوند، از روی عصبانیت و خشم است چرا که نمی‌تواند به این بحران پاسخ موثری بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با اقدامات سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: این سازمان کاملا حرفه‌ای و قانونی عمل کرده و به سرعت اوضاع را باثبات کرد، در حالی که همه عملیات‌های کشورهای غربی همیشه شکست خورده‌اند.

وی در برنامه زنده "سولویوف" در یوتیوب افزود: اقدامات قانونی سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان باعث اذیت غرب شده است. با توجه به اقداماتی که غربی‌ها در افغانستان انجام دادند و نحوه خروجشان از این کشور، می‌توانم خشم و نفرت افرادی را که در حال حاضر در غرب مشغول انتقاد هستند و سرگشتگی و حیرت خود را نسبت به اقدامات سازمان پیمان امنیت جمعی به خواست قزاقستان ابراز می‌کنند، درک کنم.

زاخارووا همچنین گفت: بیانیه‌های غرب که در آنها ادعا شده روسیه یکی از "مهاجمان" در بحران قزاقستان است، کاملا پوچ و مزخرف است.

وی تصریح کرد: این عملیات منجر به پایان خونریزی‌ها و توقف آنها شد. در حال حاضر از سوی برخی‌ها که هرگز کارشناس و تحلیلگر عمیق در این وضعیت‌ها نبوده‌ و به این دنیا تعلق ندارند و حرفه‌ای نیستند، حرف‌های پوچی می‌شنویم دال بر اینکه روسیه یک مهاجم است.

این سخنگو در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیانیه‌های واشنگتن که در آنها ادعا می‌کند روسیه اطلاعات غلطی درباره نتایج مذاکرات اخیر در ژنو پخش خواهد کرد تنها باعث تاسف و دلسوزی می‌شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که آمریکا برای احتمال پخش اطلاعات غلط از سوی روسیه درباره تعهدات حاصل شده به دنبال مذاکرات ثبات استراتژیک در ژنو آماده است.

زاخارووا در واکنش به این اظهارات جن ساکی گفت: ما روز گذشته اظهاراتی را از سوی کارشناسان شنیدیم. از برخی جهات این اظهارات مشابه حرف‌های ما بود از جهاتی دیگر ما در ارزیابی‌هایمان فرق داشتیم. من از اظهارات افرادی که در مذاکرات شرکت کردند، نتیجه خواهم گرفت. حرف‌های شما تنها باعث تاسف و دلسوزی است.  

در همین حال، زاخارووا تاکید کرد که روسیه برای همکاری بیشتر با آمریکا و غرب در مورد مسائل مربوط به ضمانت‌های امنیتی آماده است. وی درباره مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنو گفت: این مذاکرات حرفه‌ای و سازنده بودند. از نظر من روسیه این رویکرد را نشان داده و برای همکاری بیشتر آماده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha