• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400102115596
  • خبرنگار : 71640

واکنش رئیس دیوان عدالت اداری به اعتراضات کارکنان قوه قضائیه

واکنش رئیس دیوان عدالت اداری به اعتراضات کارکنان قوه قضائیه
رئیس دیوان عدالت اداری- اعتراضات کارکنان قوه قضائیه

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به رد کلیات طرح تعیین فوق العاده خاص قوه قضاییه در مجلس و اعتراضات کارکنان قوه قضائیه در روزهای اخیر گفت: نماینده ها حق دارند که هر طور صلاح کشور هست قانونگذاری کنند و ما نباید به تصمیمات مجلس اعتراض غیرقانونی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور جلسه هیات عمومی به طرح تعیین فوق العاده خاص قوه قضاییه که در هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی رد شد، اشاره کرد و گفت: نماینده ها حق دارند که هر طور صلاح کشور هست قانونگذاری کنند و ما نباید به تصمیمات مجلس اعتراض غیرقانونی داشته باشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این‌که رئیس قوه قضائیه از ابتدای دوره حضور در منصب ریاست دستگاه قضایی، جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و فراکسیون های مختلف داشته‌اند و به دلیل اهمیت موضوع، یکی از مواردی که به آن پرداخته شده ترمیم حقوق کارکنان بوده است، گفت: علیرغم اعلام آمادگی نمایندگان محترم مبنی بر موافقت خود برای تصویب این طرح، متاسفانه این طرح توسط مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.

مظفری با تاکید بر اینکه باب مطالبه از طرق قانونی و منطقی باز است و نباید انتظارات غیر منطقی داشته باشیم، افزود: با علم بر اینکه بر نامناسب بودن سیستم پرداخت در دستگاه قضایی واقف هستیم، اما در هر حال فعلا مصوبه‌ای در این خصوص نداریم.

وی افزود: شأن قضاوت باید حفظ شود و مسئولین محترم قوه قضائیه هم باید مطالبه‌گر این مهم باشند و در حفظ این جایگاه کوشا باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری به مطالبه‌گری از مسیرهای صحیح و قانونی اشاره کرد و گفت: هنوز به بن بست نرسیده‌ایم و برای رسیدن به خواسته نباید از هر مسیری اقدام کرد، چرا که دشمن به دنبال فروپاشی نظام از درون است بلکه باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دشمن از مطالبه به حق مان در مسیر ناامنی علیه نظام و انقلاب استفاده کند.   

مظفری با اشاره به اینکه دستگاه تبلیغاتی دشمن برای دامن زدن به مشکل معیشتی مردم همیشه در حال سیاه نمایی است، گفت: جای مطالبه‌گری در کف خیابان نیست و تردیدی نداریم که دشمن از این جریانات سوء استفاده می‌کند و ادامه این گونه اعتراضات به صلاح دستگاه قضایی نیست.

وی افزود: بودجه دستگاه قضایی از همان ابتدای انقلاب نیز پایین بوده است و نظام حقوق و دستمزد در قوه قضاییه نیازمند تغییرات جدی است و حقوق کارکنان باید ترمیم شود، اما این دلیل نمی‌شود که آب به آسیاب دشمن بریزیم و اسباب سوء استفاده آن‌ها شویم و دشمنان از طریق ما به اهداف خود برسند.

رئیس دیوان عدالت اداری جایگاه قضاوت را خطیر و قوی دانست و به اهمیت آن در اسلام اشاره کرد و گفت: قضا و قضاوت، مشخص ترین، جایگاهی است که از نظر فقهی بسیار اهمیت داشته و پرچالش‌ترین منصب در سازمان حکومتی محسوب می شود و پیامبر گرامی اسلام( ص) شایسته‌ترین فرد برای قضاوت می‌باشد زیرا خود مستقیما احکام و دستورات را از پیشگاه خداوند دریافت کرده است و شایسته این منصب حساس حقوقی و انسانی می‌باشد و می‌تواند ظرافت‌ها و دقت‌های امر قضاوت را درک و اجرا نماید.

وی افزود: قاضی باید مناعت طبع داشته باشد و به اندازه ای تامین شود که هیچ کس نتواند به او از این راه نفوذ کند.

مظفری با تاکید بر اینکه ما سرباز فدایی انقلاب، نظام و امام زمان (عج) هستیم، گفت: قطعا مجموعه قوه قضائیه مورد عنایت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست و همه مجموعه‌های حاکمیتی باید انقلابی باشند و قوه قضائیه هم از این قاعده مستثنی نیست و باید انقلابی باشد، انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان از واکنش منطقی همکاران قضایی و اداری دیوان بعد از اعلام عدم تصویب طرح فوق‌العاده خاص قدردانی کرد و گفت: به دلیل تحریم ها و جنایت های اقتصادی آمریکا  وضعیت کنونی دولت به لحاظ بودجه مطلوب نیست و می‌خواهند از طریق فشارهای اقتصادی مردم ایران را تسلیم کنند، اما همان‌طور که در طول بیش از چهل سال گذشته تسلیم نشدیم از این به بعد هم دوام خواهیم آورد و تسلیم نمی‌شویم و در برابر تصمیمات قانونی دولت و مجلس شورای اسلامی تمکین می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۵

عجب زیباست هر کی هم اعتراض داره میتونه جمع کنه بره

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۲

خیلی زیبا میشد،بهمون یاد می‌دادید به عنوان یک عضو خانواده ۶نفر ،چطور اعتراض کنم.چقدر صبر،نیستید که ببینید.صبر صبر کاش از صبر برگی سبز میشد.کارمون شده سکوت و صبر

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۵:۰۴

آفرین آفرین آفرین

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۶:۱۵

نمایندگان مجلس خلاف وعده عمل کردند ...کارمند تا کی بی پولی و فقیری را تحمل کنند چرا برای ادارات دیگر پول هست ده میلیون اضافه کار می دهند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۶:۲۴

هر اعتراضی رو به آمریکا و دشمن وصل نکنید ... میفهمید شرمندگی یک پدر در مقابل خانوادش چیه . یک کم درک تون رو بالا ببرید این یک مسئله داخلیه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۶:۴۱

خوبه که خودشون فقط یک ماه ۵ تومن حقوق بگیرن بعد ببینم دهانشان به گفتن این شعارهای زیبا باز هم باز میشه... کارمندی که حقوقش حتی به نیمه اول ماه نمیرسه دیگه چیزی برای از دست دادن نداره...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۲

قلب نازنین امام زمان عج و امام خامنه ای از این حرکت وقیحانه برخی پرسنل فریب خورده قوه قضاییه که همسو با دشمنان قسم خورده نظام ولایت مدار صورت گرفت غمگین گردید و اختشاشات و اعتصابات و زیاده خواهی را در دادگستری محکوم میکنیم و تقاضای تعقیب توهین کنندگان به مجلس و دولت را خواستاریم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۷

چیزی زدی قلب چی قلب کی اعتراض صنفی بوده برادر طرف شرمنده زن و بچشه چکار کنه اگه دولت راست میگه خوب تورم رو کنترل کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۷:۱۹

این ماه هم نتوانستم به قولی که جهت خرید کفش به دختر نوجوانم داده بودم عمل کنم، دختر م از ناراحتی گریه کرد و باعث گریه منم شد به نظرت امام زمان(عج) از این وضعیت قلبشان به درد آمده است یا خیر؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۹:۰۰

پاسخ به علی؛ چقدرریاکارانه وگستاخانه ووقیحانه!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۰:۵۸

تو که اطلاع درستی از موضوع نداری خیلی غلط کردی که نظر میدی....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۳:۱۲

اختشاشات ها ها معنیش چیه ؟؟؟!!بگو که کسی اختشاش نکنه نکنه عموجان ؟؟!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۷

آیا ما از دیگر کارمندان کمتر کار می کنیم که دریافتی آنها دو برابر ما است

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۴

هر قدر مسئولین کشور کمتر پاسخگوی شهروندان ایران باشند، همراهی بیشتری با دشمن پیدا خواهند کرد.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۹

سلام بر شهدا .در مرحله اول خود نمایندگان به دستگاه قضا نامه نوشتند که لایحه افزایش حقوق را به مجلس ارائه نمایند وبعد خودشان طرح را رد کردند آیا این توطئه نبود؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۹

نه برادر این توهین بود

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۹:۰۳

هر که قدرت دارد پول بیشتری میبرد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۰

ما مثل شما طاقتمون زیاد نیست لطف کنید از حقوق خودتون کم کنید به ما بدید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۱

سلام

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۸:۵۸

چطور برای فرهنگیان پرستارها و سایر ادارات میلیاردها تومان بودجه هست و حقوقشون هر سال دوبرابر میشه نوبت قوه قضاییه میشه که دولت کاسه گدایی دستش میگیره و هزار جور بهانه واهی میگیره!!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۱۹:۴۹

خداییش خودتون چند حقوق می گیرین؟ اگع ازحقوق خودتون ریالی کم شه چی؟ اگه صداقت داریدچرا فیش حقوقیتونو به نمایش نمیگذارید؟ کی پخش میشه؟ سانسورنکنیدا

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۰:۱۱

لطفاً فیش حقوقیتون رو منتشر کنید ......آقای قانون مدار

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۰:۲۷

واقعا متاسفم بابت این اظهار نظر.خداشفات بده

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۰:۵۵

دستان پاک را ناپاک نکنید والسلام

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۰

این قا اگه راست میگه بیا یک ماه مثل یه کارمند زندگی کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۲

کارمندان دادگستری حق داشتند اعتراض کنند با پنج شش میلیون نمی سه زندگی کرد مخصوصا در تهران و کرج. دیگه خونشان به جوش آمده بوده

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۷

علی جان اغتشاشات نه اختشاشات😀😀😀😀😀😀

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۱ ۲۳:۱۱

تو یک ماه با حقوق ما زندگی کن و یک ماه حقوقت را بده من، تا یکسال را باهاش میگذرونم.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۰:۲۲

اخه اونکه اونجا نشسته از کجا درک کند حال من و تو....کمترین حقوق فعلی مال قضات هست با این همه حجم پرونده و درگیری های شبانه که مجبورند تا شب پرونده بنویسند..انصاف نیس بخدا

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۱:۲۹

سواره را غم پیاده نیست آقای رییس

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۶ ۰۰:۴۸

ما که با دو تومان زندگی می کنیم والبته راضی به بازی با آبروی نظام هم نیستیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۸:۱۹

تاکی صبر کنیم و درست نشودباماهی۵میلیون چطور زندگی کنیم.....با کارمندان دیگر ادارات چه فرقی داریم.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۶

اگه جنابعالی اندازه سایر کارکنان حقوق میگیرید حق دارید به عنوان یه شهروند به نحوه اعتراضات ایراد بگیرید ولاغیر

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۹:۵۳

چون دشمن سواستفاده می‌کنه ،هیچ کس نباید تو این کشور اعتراض کنه....،واقعا خنده‌دار ه!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۳:۳۲

همه انتقادات بجاست و این خیلی خوبه که بعد از چهل و خورده ای سال بعد از انقلاب یک فردی شده رئیس دولت که همه مردم خیلی راحت می تونن دغدغه شون و ازش مطالبه کنند. و واقعا هم جناب رئیسی دارن تلاش میکنند فقط باید کمی صبور باشیم. نمیشه تو پنج ماه کل طلب چند ساله و از این بنده خدا داشت!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۴:۱۲

بیشتر پرسنل قوه قضاییه بدبرخورد و طلبکار هستند. کارهای مردم را به‌درستی پیگیری نمی‌کنند و همیشه با مردم بیگناه دعوا دارند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۷:۳۳

جواب ایشان فقط یک جمله است اگر راست میگی فیش حقوقی خودت را منتشر کن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۸:۰۸

دادگاه مگه کار هم میکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۳ ۰۲:۱۰

هر روز شرمنده زن وبچه هایمان هستم