• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400102115624
  • خبرنگار : 71431

کاهش شکایت‌ها و انتقادات مردم از پلیس در تهران

کاهش شکایت‌ها و انتقادات مردم از پلیس در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش شکایات و انتقادات مردم از پلیس پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ گفت:‌ امروز پنجمین جلسه دیدار مستقیم و چهره به چهره پلیس تهران با شهروندان در این مرکز طی سال جاری بود و البته ما دیدارهای دیگری نیز با شهروندان محترم تهرانی در دیگر مراکز انتظامی، مساجد، محلات و ... داریم. 

وی با بیان اینکه امروز در مجموع با ۱۱۳ نفر از شهروندان تهرانی به شکل تلفنی یا حضوری دیدار شد، گفت:‌ در مواردی که امکان و اختیار آن وجود داشت، همراهی و دستورات لازم برای حل مشکل شهروندان انجام شد. به عنوان مثال در یک مورد شهروندی از فعالیت خطرناک یک واحد صنفی در مجاورت منزل مسکونی خود خبر داده بود که بلافاصله دستوران لازم صادر شده و مشخص شد که فعالیت این واحد غیرقانونی است که در همین راستا دستورات لازم برای برخورد با این واحد متخلف انجام شد.

رحیمی در ادامه به فعالیت سامانه ۱۹۷ اشاره کرد و گفت:‌ این سامانه، سامانه ارتباط مستقیم مردم با فرماندهان نیروی انتظامی است و گزارش‌هایی که از سوی مردم در این سامانه ثبت می‌شود، مستقیما به دست فرماندهان می‌رسد و دستورات لازم در مورد آن صادر می‌شود. تمام تماس‌های روزانه با این سامانه شامل پیشنهاد، انتقاد، شکایت و تقدیر است.

رییس پلیس تهران بزرگ به آمار گزارش‌های ۹ ماهه مرکز ۱۹۷ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت:‌ بر اساس آمارهای موجود میزان انتقاد از پلیس تهران در ۹ ماه امسال هفت درصد و شکایات نیز ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.تقدیر مردم از پلیس تهران نیز طی این مدت ۱۰ درصد افزایش داشته است؛ تعداد این تقدیر ها هشت هزار و۵۶۳ مورد بود.

رحیمی با تاکید بر اینکه تمام شکایات، پیشنهادات، انتقادات و تقدیرهای ثبت شده در این سامانه مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: پلیس مردمی، پلیسی است که بر اساس درخواست‌های مردم فعالیت می‌کند و سعی می‌کنیم در این بخش به بهترین شکل حرکت کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت تیم‌های عملیاتی سامانه۱۹۷ نیز خبر داد و افزود:‌ ممکن است شهروندی با مراجعه به یکی از مقرهای پلیس، از عملکرد یکی از مأموران ما انتقاد داشته باشد، این تیم‌ها به سرعت در محل حاضر شده و به موضوع رسیدگی می‌کنند و اگر بررسی‌ها نشان دهد که حق با مردم است نسبت به توجیه مامور اقدام خواهد شد.

رحیمی درباره پیشنهادات مردمی نیز گفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۹۹۲ مورد پیشنهاد و درخواست از طرف مردم در این سامانه ثبت شده و خوب است مردم بدانند که یک به یک این پیشنهادات و درخواست‌ها رسیدگی شده است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha