• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400102115721
  • خبرنگار : 71505

عضو شورای شهر تهران در انتقادی مطرح کرد

بلاتکلیفی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران بدون مسئول

بلاتکلیفی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران بدون مسئول

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهرتهران نسبت به عدم تعیین مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: شهردار تهران، با عنایت به اینکه مدیر عامل سابق سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای مردمی به عنوان مامور در سازمان مذکور مشغول به خدمت بوده و پایان کار نامبرده در تاریخ ۳۰ آبان سال جاری اعلام و مشارالیه از تاریخ یکم آذرماه سال جاری در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به کار می باشد. علیرغم صراحت تبصره ۱ بند "ه" ماده ۱۹ اساسنامه سازمان مزبور در خصوص نحوه تعیین جانشین (در صورت تعلیق، فوت، استعفا، حجر، خاتمه خدمت، و یا برکناری مدیرعامل) حسب اعلام هیأت مدیره، یکی از مدیران یا مسئولان سازمان با انتخاب رئیس شورای سازمان وظایف مدیرعامل را حداکثر به مدت دو ماه عهده دار خواهد شد. متاسفانه از آن تاریخ تا کنون اقدامی از سوی هیات مدیره و رئیس شورای سازمان در این خصوص انجام نگرفته است.

وی با اشاره به استقلال شخصیت مالی و حقوقی سازمان مزبور و نظر به ماده ۱۹ اساسنامه این سازمان متن ماده واحده مذکور را قرائت کرد و افزود: «مدیرعامل سازمان از افراد ذیصلاح که علاوه بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی با داشتن حداقل چهار سال سابقه اجرایی در امور شهرداری و تجربه در امور مربوط به سازمان برای خدمت تمام وقت از بین اعضای انتخابی (اعم از اصلی یا علی‌البدل) هیئت مدیره و یا خارج از سازمان (مشروط به داشتن شرایط فوق‌الذکر) با پیشنهاد شهردار و تصویب شورا برای مدت دو سال انتخاب و با حکم رئیس شورای سازمان منصوب می‌شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: انتصاب سرپرست بجز از طریق فرآیند فوق فاقد وجاهت قانونی است و این امر می بایست پس از طی مراحل مندرج در ماده فوق الاشاره انجام می پذیرفت.

اقراریان تاکید کرد: مقتضی است با قید فوریت به موضوع رسیدگی و نتیجه طی گزارشی جامع به شورای اسلامی شهر، اعلام گردد.

وی ادامه داد: موارد فوق به عنوان تذکر به شهردار محترم تهران، جهت بررسی، اعلام نظر و ارائه گزارش تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha