• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102216314
  • خبرنگار : 71477

سفیر آمریکا: ناتو و روسیه در آستانه نشست امروز به گفت‌وگو متعهد شدند

سفیر آمریکا: ناتو و روسیه در آستانه نشست امروز به گفت‌وگو متعهد شدند

سفیر آمریکا در ناتو اعلام کرد، آمریکا، متحدان ناتو و روسیه همگی در آستانه نشست مهم امروز (چهارشنبه) در مورد بسیج نظامیان روس‌ در نزدیکی مرز اوکراین به گفت‌وگو متعهد شدند.

به گزارش ایسنا، جولیان اسمیت، سفیر آمریکا در ناتو در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان از مقر ناتو در بروکسل گفت: فکر می‌کنم در حال حاضر مردم احساس می‌کنند که هم متحدان ناتو از جمله آمریکا و هم روس‌ها همگی در این مقطع به گفت‌وگو متعهد هستند.

وی افزود: همه متحدان به مشارکت در گفت‌وگوی روز چهارشنبه با روسیه متعهد هستند. اما همزمان متحدان در پیام دادن به روس‌ها دال بر اینکه اگر تصمیم بگیرند به اوکراین حمله کنند با پیامدهای بزرگی از جانب ناتو و اتحادیه اروپا مواجه می‌شوند، متحد هستند.    

نشست امروز (چهارشنبه) دومین نشست از سه نشست کلیدی با روسیه است که هدف آن خنثی کردن تهدید رو به رشد مسکو برای کی‌یف همزمان با بسیج نظامیان روسیه در امتداد مرز اوکراین است.  

اسمیت تصریح کرد: صریحا باید بگویم که در حال حاضر هیچ سازشی در مورد رویکرد ناتو نسبت به گسترش و بسط پیدا کردن نمی‌بینم. در این لحظه هیچکس پیشنهاد نمی‌کند که ما سیاست ناتو در مورد توسعه و گسترش را تغییر دهیم. فرصت همچنان هست و در همچنان باز است. هیچکس حق ندارد این در را ببندد. هرگونه تصمیم‌گیری درباره توسعه و گسترش بین متحدان ناتو و کشور مورد نظر انجام می‌شود.

اما وی گفت: مسائل دیگری نیز برای مذاکره با روسیه روی میز قرار دارند از جمله مذاکرات کنونی درباره تعیین برخی محدودیت‌های متقابل بر مانورهای نظامی و موشک‌ها.

روسیه حدود ۱۰۰ هزار نیرو در مرز با اوکراین مستقر کرده و اسمیت تاکید کرد که آمریکا هیچ نشانه واضحی از سوی روسیه در مورد کاهش تنش‌ها در بحبوحه این مذاکرات نمی‌بیند.

وی گفت: روسیه همچنان حدود ۱۰۰ هزار نیرو در مرز با اوکراین نگه داشته است. ما معتقدیم که آنها قصد دارند نیروهای بیشتری را در این منطقه مستقر کنند.

اسمیت بار دیگر تاکید کرد که بهانه روس‌ها دال بر اینکه نیروهای خود را برای مانور بسیج کرده است، در این لحظه منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: آنها مدعی هستند که مشغول انجام مانور هستند. به نظر می‌رسد که نیروهای زیادی برای انجام یک مانور در مرز وجود داشته باشند و هیچ اطلاعی از هیچ نوع مانوری نیز وجود ندارد. به همین خاطر دقیقا نمی‌دانیم که چرا آنها نیروهای خود را در مرز با اوکراین بسیج کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha