• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400102216398
  • خبرنگار : 71594

بدری: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید به نام فقرا و به کام اغنیا باشد

بدری: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید به نام فقرا و به کام اغنیا باشد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی نمایندگان این است که حذف ارز ترجیحی آتش تورم را شعله ورتر کند چرا که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید به نام فقرا و به کام اغنیا باشد و شکاف های طبقاتی را بیشتر کند.

به گزارش ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به کلیات بودجه سال آتی رای داد، اما دغدغه های جدی هم داریم که لازم است عنایت داشته باشید. یکی از مهمترین موارد، حذف ارز ترجیحی است که مردم و نمایندگان با نگرانی دنبال می کنند که آیا دولت پیش از حذف ارز ترجیحی سیاست های حمایتی شفافی برای اقشار مختلف مردم در نظر گرفته است؟ آیا برنامه و اراده لازم برای کنترل اثرات تورمی آن دارید؟

وی افزود: نگرانی من و همکارانم این است که حذف ارز ترجیحی آتش تورم را شعله ورتر کند و اثرات مخرب آن مهار نشود. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اعمال سیاست های حمایتی نباید به نام فقرا و به کام اغنیا باشد و شکاف های طبقاتی را بیشتر کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: به همکارانتان در کابینه هشدارهای لازم را بدهید که به دور از هرگونه آزمون و خطا با نهایت حساسیت و دقت در این خصوص برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم اردبیل در ادامه خطاب به وحیدی وزیر کشور عنوان کرد: با گذشت چندین ماه از آغاز به کار دولت، عدم دعوت از مجمع نمایندگان استان به جلسات راهبردی مانند شورای برنامه ریزی چه معنایی دارد؟ قطع ارتباط دولت و مجلس شایسته دولت مردمی نیست. نمایندگان چگونه انتظاراتشان از دستگاه ها را بیان کنند و در جریان اقدامات دستگاه های اجرایی قرار گیرند. مجلس و دولت یک کار انجام می دهند ولی در دو سنگر متفاوت هستند. نمایندگان مردم منتظر شما نمی مانند و مسائل مردم را پیگیری می کنند و اما چرا باید این رویه ناصواب در پیش گرفته شود.

بدری خاطرنشان کرد: تاکید ما همواره بر شایسته سالاری و تخصص گرایی و استفاده از مدیران جوان و متخصص بوده است، به جای اشخاص بر شاخص ها و به جای افراد بر افکار تاکید کرده ایم، اما استاندار اردبیل اولا در استقرار کامل دولت در استان اهمال کرده و بسیاری از دستگاه های اجرایی را معطل کرده و افرادی را در مناصب مدیریتی کلان گمارده که با فضای شغلی خود بیگانه اند.

نماینده اردبیل در پایان گفت: عزل و نصب از اختیارات دولت است اما این هرگز به معنای نفی عقلانیت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha