• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400102216757

نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران پایان یافت

نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران پایان یافت

ایسنا/کرمان نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران که از 20 دیماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و به صورت مجازی آغاز شده بود، عصر 22 دی ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در آیین اختتامیه دکتر پارسا دبیر دبیرخانه دائمی اخلاق پزشکی ایران در صحبت های کوتاهی از دست‌ندرکاران و برگزارکنندگان نهمین کنگره قدردانی کرد.

 دکتر مینا مبشر دبیر علمی نهمین کنگره اخلاق پزشکی ایران نیز در این آیین گفت: در این کنگره سعی شد متخصصان اخلاق پزشکی در سراسر کشور بتوانند در کنگره شرکت نمایند و نشست های تخصصی را اداره کنند.

 وی با اشاره به راه اندازی کارگروه اخلاق پزشکی در دانشکده پزشکی و دانشکده‌های پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: در روزهای برگزاری کنگره اساتید بالینی و پرستاری  این دانشگاه در نشست‌ها حضور داشتند و از نظرات آن‌ها بهره بردیم.

مبشر همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی نشان داد که جایگاه اخلاق پزشکی و متخصصان اخلاق پزشکی یک رشته کاملا پویا است.

 همچنین دبیر اجرایی نهمین کنگره اخلاق پزشکی نیز در این آیین با اشاره به روند برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره  به میزبانی کرمان گفت: نخستین نشست برنامه‌ریزی نهمین کنگره در شهریور ماه امسال برگزار شد که اولین اقدام تشکیل گروه‌های اجرایی و علمی بود و با توجه به شیوع ویروس کرونا مقرر شد این کنگره به صورت مجازی برگزار شود.

 مهناز امیری افزود: در راستای برگزاری کنگره به صورت مجازی مقرر شد که کنگره هم به صورت پخش زنده از طریق آپارات و هم از طریق لینک کنگره ازبرنامه ادوبی کانکت برگزار شود.

 وی ادامه داد: در روزهای برگزاری کنگره 3 شماره تلفن همراه و یک سامانه پیامکی برای رفع مشکلات احتمالی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

امیری اضافه کرد: برای افزودن به غنای نهمین کنگره، 5 کارگاه و یک سپوزیوم هم برگزار شد.

 دبیر اجرایی ادامه داد: در روزهای برگزاری کنگره در 12 نشست تخصصی از سخنرانی 65 نفر از اساتید اخلاق پزشکی سراسر کشور بهره بردیم.

 امیری گفت: با وجود اینکه این کنگره به صورت مجازی برگزار شد اما استقبال بسیار خوبی شد به طوری که در روز نخست هزارو 450 مورد و در روز دوم هزارو 430 مورد از نشست‌های تخصصی استقبال کردند.

در آیین اختتامیه نهمین کنگره اخلاق پزشکی ایران با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از نماد کنگره نهم که به صورت کاشی بود رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha