• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400102216761
  • خبرنگار : 50295

با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شد

جایگزینی کد QR به جای صندوق صدقه در استان زنجان

جایگزینی کد QR به جای صندوق صدقه در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به شرایط کرونایی خدمات امداد به سمت روش‌های نوین الکترونیکی رفته و اثرات خوبی داشته است.

سیدمرتضی بختیاری عصر امروز (۲۳ دی‌ماه) در سفر دو روزه به استان زنجان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به اینکه در سال ۹۹ کل درآمد استان که از طرف خیرین و مردم بود، ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان بوده است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۴۴ میلیارد تومان کمک شده و پیش‌بینی این است که امسال این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی تصریح کرد:  ما در سطح استان یک هزار و  ۲۰۰ یتیم و ۳ هزار و ۳۴۷ فرزند  محسنین داریم  که پدر آنها یا در زندان است یا بد سرپرست هستند که حمایت آنها به عهده  ۲۳ هزار و ۳۹۵  حامی است که بنابر گزارش مدیرکل استان سرانه کمک استان به صورت ماهانه یک میلیون تومان است.
رئیس کمیته امداد تقدیر از خیرین زنجانی برای کمک بی‌ شائبه به نیازمندان بیان کرد: بنده به عنوان خادم نیازمندان از مردم تقدیر میکنم.

این مسئول با اشاره به اینکه شان کمیته امداد را خود امام راحل بیان فرموده‌اند، گفت: وقتی کمیته امداد تاسیس شد، امام ماموریت دادند، و وقتی امام گزارش یک استان که دارای مشکلات و فقر بودند را شنیدند، گفتند: اگر انقلاب نتواند تکافل اینها را بکند این انقلاب اسلامی نیست، پس ما هم باید بر همین اساس به نیازمندان کمک کنیم.

بختیاری افزود: امروز هم در شرایط کرونایی شاهد یک حرکت بزرگ هستیم که در زنجان رخ داده و امیدواریم با جاسازی آن شاهد محرومیت‌زدایی از چهره شهر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت باشکوه مردم ایران در رزمایش مواسات در جریان شیوع کرونا در کشور و همدلی بی‌سابقه در جهت گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان، عنوان کرد: این اقدامات و اتفاقات ما را در دنیا سربلند کرد و بار دیگر نام ملت مسلمان ایران را در دنیا در نوعدوستی و ایمان و اراده درخشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در کمیته امداد، گام‌های بلندی در راستای محرومیت‌زدایی برداشته شده است، گفت: کارمندان کمیته امداد خودشان را خادم مردم می‌دانند و دیدگاه کارمندی به آن ندارند.

آیت‌الله علی خاتمی اضافه کرد: کمیته امداد با اشتغال‌زایی، موجبات توانمندسازی افرادی را فراهم ساخته است که قبلا مستمری‌بگیر بودند.

وی با اشاره به اینکه در زنجان اکثر مساجد در قالب کمک مومنانه با همکاری کمیته امداد نیازمندان را شناسایی کرده‌اند، تصریح کرد: کمیته امداد در زنجان دخالت نکرد و با ارائه طریق در این قدم خیر سهیم شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمیته امداد به استناد احکام و برنامه‌هایی که داشته است، باید بتواند ۸۰ درصد از درآمدهای خود را از حوزه مشارکت‌های مردمی و از طریق نرم‌افزارهای جدید جمع‌آوری کند.

 هدایت صفری با اشاره به اینکه ۱۲۸ هزار صندوق صدقه در استان داریم، گفت: ما به دنبال این هستیم که دنبال کد QR برویم؛ سرعت‌بخشی در پرداخت و تشخیص نیاز، جلوگیری از تخلفات، عدم نیاز به مراجعه همکاران به درب منازل، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بخشی از اثرات مثبت و خوب این روش نوین است.

وی افزود: از دیگر اثرات مثبت این روش می‌توان به این اشاره کرد که با بازنشستگی نیروها که روش‌های نوین جایگزین آنها می‌شوند، دیگر ضرورتی ندارد تا نیروی جدیدی به کار گرفته شود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه نصب دستگاه‌های QR در استان به پایان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه از آذر سال قبل از طریق دستگاه‌های اندرویدی درآمدزایی آنلاین و الکترونیکی در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ صدقات ما ۱۰۵ درصد و امسال ۱۰۳ درصد تحقق یافته است.

این مسئول عنوان کرد: وی با اشاره به اینکه ۱۲۸ هزار صندوق صدقه در استان داریم، گفت: ما به دنبال این هستیم که دنبال کد QR برویم تا علاوه بر سرعت‌بخشی در همان زمان و نقطه این امر قابل تحقق باشد، چه بسا که این امر از تخلفات هم جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha