• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400102216843
  • خبرنگار : 50188

مشخص‌نبودن حامیان، از معضلات رویدادهای فرهنگی و هنری استان کرمان

مشخص‌نبودن حامیان، از معضلات رویدادهای فرهنگی و هنری استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از معضلاتی که رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان دارند این است وضعیت حامیان دبیرخانه‌ها مشخص نیست و دبیرخانه‌ها شکل نمی‌گیرند در نهایت امکان برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادها وجود نخواهدداشت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا علیزاده عصر امروز 22 دی‌ماه در مراسم رونمایی رسمی از پوستر پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه در رفسنجان اظهار کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان شهید مقاومت محسوب می‌شود و باید از مکتب این شهید مقاومت، درس‌های ارزنده‌ای را برگرفته و در زندگی پیاده کنیم.

وی بابیان اینکه پنجمین جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه با بخش ویژه سردار سلیمانی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره ستاره‌های صحنه با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان آغاز شد و هم‌اینک در گستره ملی و فراملی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره در کشور، برگزاری آن توسط موسسه غیردولتی است و دولت نقش نظارتی را دارد؛ این جشنواره‌ها درزمینه شعر و ادب و در حوزه سینمایی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری با حمایت‌های بخش خصوصی و مؤسسات غیردولتی می‌تواند گامی مؤثر در جهت کشف استعدادهای این حوزه و نهادینه کردن فرهنگ مطلوب در جامعه باشد.

علیزاده یادآور شد: هنرمندان رویدادهای بسیار بزرگی را آمادگی دارند که در سطح استان اجرا کنند ولی نیاز به حمایت دارند دولت هم نهایتاً ده درصد می‌تواند حمات کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از حمایت مجتمع مس سرچشمه که در حوزه فرهنگ و هنر دارد تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به اینکه تشکیل دبیرخانه دائمی برنامه‌های فرهنگی موجب استقرار و کیفیت‌بخشی آن می‌شود ادامه داد: اتفاق خوبی که امروز می‌افتد ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در رفسنجان است.

علیزاده خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان دارند این است وضعیت حامیان دبیرخانه‌ها مشخص نیست و دبیرخانه‌ها شکل نمی‌گیرند درنهایت امکان برنامه‌ریزی و برگزاری رویدادها وجود نخواهد داشت.

به گفته وی جشنواره ستاره‌های صحنه نقش مهمی در پرورش استعدادها در حوزه سینما، مجریان صحنه، خوانندگان و غیره دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیدگاه فرهنگی شهردار رفسنجان در حمایت این جشنواره را ستودنی دانست که می‌تواند برای سایر شهرستان‌ها الگو قرار گیرد و افزود: بخش ویژه این جشنواره مربوط به بخش شهید سلیمانی که بعد از شهادت وی پیوست فرهنگی را در تمام رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha