• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400102216846
  • خبرنگار : 71489

بروجردی:

انجمن دوستی ایران و چین از ظرفیت‌های اقشار مختلف برای توسعه روابط استفاده می‌کند

انجمن دوستی ایران و چین از ظرفیت‌های اقشار مختلف برای توسعه روابط استفاده می‌کند

رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: این انجمن در دوران جدید و با توجه به رابطه راهبردی دو کشور از ظرفیت همه اقشار ایرانیان در ارتقای سطح روابط استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، علاالدین بروجردی رئیس انجمن‌دوستی ایران و چین در مجمع عمومی فوق العاده این انجمن تاکید کرد: جوانان، نخبگان و دانشجویان شاغل در چین که هم اکنون تعداد آنها به بیش از سه هزار نفر بالغ می‌شود در زمره هدف جذب انجمن دوستی ایران و چین است.

وی خاطرنشان کرد: تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی ایرانی که با چین ارتباطات تجاری دارند و همچنین تجار و بازرگانان ایرانی مقیم در چین دارای ظرفیت‌های بسیار وسیعی در توسعه مناسبات ایران و چین هستند، می‌توانند در انجمن دوستی ایران و چین نقش موثری ایفا کنند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین افزود: انجمن دوستی به عنوان یک سازمان مردم نهاد ملی که ارتباطات نزدیکی با ارگان‌ها و سازمان‌های داخل کشور و نیز ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد چین دارد، وظیفه خود می‌داند که به تسهیل امور ایرانیان در روابط دو کشور مساعدت کند.

بروجردی تاکید کرد: در شرایط حاضر دید مثبتی برای ارتقا رابطه با چین در ایران وجود دارد و باید در این فرصت تاریخی از ظرفیت موجود روابط ایران و چین استفاده بهینه کرد.

در این جلسه همچنین نقشه راه انجمن دوستی ایران و چین که اهداف و چشم انداز انجمن را طی چندین سال آینده ترسیم می‌کند و اخیراً به تصویب این انجمن رسیده است، تشریح شد.

بر اساس این چشم انداز، انجمن دوستی ایران و چین به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیر انتفاعی می‌تواند بصورت داوطلبانه نقش سازنده و تاثیرگذاری را در تقویت مناسبات دوستانه بین دو ملت ایفا و با بهره گیری از توانمندی‌های مشترک موجود در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، هنری، اجتماعی، ورزشی و امور بشر دوستانه در چارچوب دیپلماسی عمومی گام‌های ارزشمندی را جهت تداوم و ماندگاری تعاملات و تعمیق همبستگی و دوستی میان مردم دو کشور بردارد.

در این نشست همچنین امیر احمدیان استاد دانشگاه و عضو کمیته علمی انجمن دوستی ایران و چین، طی سخنانی ویژگی‌های ابتکار « یک کمربند - یک راه » را که در سال ۲۰۱۳ از سوی چین اعلام شد، برشمرد و تاکید کرد که این طرح چین به لحاظ موقعیت ژئوپلتیک ایران فرصتی مناسب است که باید از آن به خوبی بهره برد.

وی ابتکار «یک کمربند -یک راه» را دارای ۶ کریدور ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین این کریدورها از طریق آسیای مرکزی و آسیای غربی از ایران عبور می‌کند و ایران باید از این ظرفیت و فرصت در جهت توسعه زیر ساخت‌های خود و نیز برای احیای جاده ابریشم کهن که  یک خط ارتباطی مهم بین‌المللی شامل همه زمینه‌های فرهنگی، تجاری و سیاسی است، به صورت بهینه استفاده کند.

احمدیان همچنین گفت‌وگو و تعامل مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور و نیز مشارکت انجمن دوستی ایران و چین را در ارتقا و اهمیت همکاری ایران و چین در چارچوب این ابتکار را بسیار مهم و موثر دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha