• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400102317174
  • خبرنگار : 50294

رییس جهاددانشگاهی کردستان:

ارتباط دانشگاه با بدنه اجتماع باید حفظ شود

ارتباط دانشگاه با بدنه اجتماع باید حفظ شود

ایسنا/کردستان رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: ارتباط دانشگاه با بدنه اجتماع باید حفظ شود و دانش و علم دانشگاهیان به صورت کاربردی در خدمت جامعه قرار گیرد تا مسائل و مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی رفع شود.

اکبر اسدی، رئیس امروز، ۲۳ دی‌ماه در دیدار با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به فرمان حضرت امام(ره) با هدف بسط و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها تأسیس شد، در طول این چند دهه جهاددانشگاهی منشأ فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش و اشتغال و کارآفرینی شده است.

وی به فعالیت‌های حوزه آموزش این نهاد انقلابی اشاره و بیان کرد: حوزه آموزش جهاددانشگاهی با هدف مهارت‌آموزی در دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت به صورت عمومی و تخصصی برای دانشجویان و اقشار مختلف برگزار می‌شود. در حوزه اشتغال و کارآفرینی هم این نهاد به دنبال تجاری‌سازی نتایج تحقیقاتی و توانمندسازی افراد برای ورود به بازار کار، حمایت از افراد صاحب ایده جهت تشکیل هسته‌ها و واحدهای فناور و آماده‌سازی آن‌ها برای تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که در این راستا رویدادهای نوین کارآفرینی برگزار می‌کند.

اسدی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی نیز به دنبال برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی به ویژه در فضای دانشگاه‌ها است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای، اردوهای ایران مرز پرگهر، اردوهای معرفتی طریق جاوید بوده است که این برنامه‌ها به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به مرکز افکارسنجی ایسپای جهاددانشگاهی گفت: مرکز ایسپا به عنوان یکی از مراکز معتبر سنجش افکار عمومی بوده که طرح‌های مختلف نظرسنجی، نیازسنجی و رضایت سنجی را در سطح جامعه انجام می‌دهند و به عنوان داده‌های تصمیم‌ساز در اختیار مسئولان امر قرار می‌دهد.

وی فعالیت‌های رسانه‌ای را از دیگر فعالیت‌های شاخص حوزه فرهنگی دانست و افزود: انعکاس اخبار، فعالیت و رویدادهای سطح جامعه و پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه را در دو خبرگزاری ایسنا و ایکنای جهاددانشگاهی انجام می‌شود.

اسدی عنوان کرد: در واحد انتشارات جهاددانشگاهی نیز کتاب‌های اساتید و اعضای هیئت‌ علمی به چاپ می‌رسد که در واحد انتشارات جهاددانشگاهی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه بین قشر دانشگاهی رویدادهای مختلفی را در سطح استان برگزار می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اردوی معرفتی ـ دانشجویی طریق جاوید ویژه دانشگاه‌های غرب کشور با محوریت «انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی» را در دهه فجر سال جاری به میزبانی استان کردستان برگزار کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان به مناسبت ۲۷ آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این زمینه جهاددانشگاهی در نظر دارد تا دانشجویان و طلاب نمونه فعال فرهنگی را در سطح دانشگاه‌های استان کردستان شناسایی و در این مناسبت معرفی و تجلیل کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه است، یادآور شد: ظرفیت‌های مختلف جهاددانشگاهی استان کردستان در خدمت دانشگاه‌های سطح استان بوده و دانشگاه‌ها می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره برداری نمایند.

افراد دغدغه‌مند و انقلابی در جامعه شناسایی شوند

حجت‌الاسلام فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان در ادامه این دیدار گفت: مجموعه‌های فرهنگی باید با هم‌افزایی در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی تلاش کنند تا از موازی‌کاری جلوگیری شده و برنامه‌های باکیفیت و اثرگذاری در سطح استان برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت به کارگیری نیروهای انقلابی افزود: افراد دغدغه‌مند و انقلابی در جامعه شناسایی و از ظرفیت‌ آن‌ها در بخش‌های مختلف جامعه استفاده کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان یادآور شد: نهاد نمایندگی آمادگی خود را برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به جهت ایجاد فضای شور و نشاط، خودباوری و امیدآفرینی بین دانشجویان اعلام می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: ارتباط دانشگاه با بدنه اجتماع باید حفظ شود و دانش و علم دانشگاهیان به صورت کاربردی در خدمت جامعه قرار گیرد تا مسائل و مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha