• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102317210
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده سمنان تاکید کرد:

ضرورت تحقق وعده رئیس‌جمهور به عشایر ایل سنگسری

ضرورت تحقق وعده رئیس‌جمهور به عشایر ایل سنگسری

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تحقق وعده رئیس‌جمهور به عشایر سنگسری تاکید کرد.

عباس گلرو در جلسه بررسی راهکارهای ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر به پتانسیل بالای ایل سنگسر در این استان پرداخت و اظهار کرد: دام سنگسری، با مشتقات فراوانی که از شیر آن گرفته می‌شود و گوشت باکیفیت آن، دارای ظرفیت بسیار زیاد بوده و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ایل سنگسری در سطح کشور بسیار شناخته شده است افزود:  رئیس‌جمهوری وعده ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر را دادند و امروز به عنوان یکی از مصوبات سفر به استان سمنان ابلاغ شده است.

نماینده سمنان بر لزوم زمینه‌سازی برای اجرای این وعده تاکید و تصریح کرد: باید مطالعات این‌ پروژه انجام و زیرساخت‌های آن فراهم شود و در ادامه باید اعتبار مالی آن تامین شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در بحث اجرای قطب دامپروری به عنوان مصوبه سفر، تاکید شده تا از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بهره گیری شود. همچنین در راستای تسریع در انجام و به سرانجام رسیدن این امر، بررسی خواهد شد تا از ظرفیت شرکت شستا نیز استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از دامپروری گفت: ایل سنگسری با ویژگی‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد خود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گلرو با اشاره به وعده رئیس‌جمهور به عشایر سنگسری گفت: همگان باید برای تحقق وعده ریاست جمهور و اجرایی شدن مصوبه سفر در خصوص ایجاد قطب دامپروری، تلاش خود را به کار گیریم.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و متولی امر برای فراهم کردن زمینه های لازم برای شروع عملیات اجرایی این پروژه، موظف به همراهی هستند.

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز گفت: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر طی انجام کار مطالعاتی، با استفاده از تمام ظرفیت های موجود اجرایی خواهد شد.

علیرضا شریفی‌نژاد ادامه داد: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر، یک طرح ملی و از مصوبات سفر ریاست ‌جمهوری به استان است که باید اجرایی شود.

وی افزود:ما در استان سمنان در خدمت سرمایه گذاران به خصوص در زمینه همراهی به جهت عملیاتی نمودن طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر هستیم.

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان سمنان همواره در جایگاه‌های برتر کشور قرار دارد گفت: در استان با تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی و نهادهای مالی در حد مقدورات و بدون از دست داد زمان، برای اجرایی شدن این طرح گام برمی داریم.

وی اضافه کرد: در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان و تحقق وعده ایشان، موانع و موارد موجود بر سر راه طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر برطرف و پشتیبانی ها صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا این ظرفیت ها با تمام قدرت در حوزه ملی و استانی به کار گرفته شده و این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha