• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102317227
  • خبرنگار : 71496

کنگره آمریکا، بایدن را برای اتخاذ یک استراتژی روشن درقبال سوریه تحت فشار گذاشت

کنگره آمریکا، بایدن را برای اتخاذ یک استراتژی روشن درقبال سوریه تحت فشار گذاشت

کنگره آمریکا در پی گسترش عادی‌سازی‌ها در روابط با دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بر انتقادها و فشارهای خود علیه رئیس جمهوری این کشور در مورد پرونده سوریه افزود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در یک اتفاق‌نظر نادر میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، سران کمیته‌های روابط خارجه مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور، خواستار احیای رهبری آمریکا برای مقابله با بحران در سوریه شدند.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا و جیم ریش، از جمهوری‌خواهان بزرگ این کشور و نیز گرگوری میکس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و مایک مکول، از جمهوری‌خواهان ارشد این کشور، بایدن را تشویق کردند مخالفت خود را با تصمیم جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن مجدد دولت اسد بدون اعمال اصلاحاتی واقعی حاکی از محاکمه و نشان‌دهنده خواست مردم سوریه اعلام کند.

آنها در ادامه این نامه نگرانی خود را از تلاش‌های هم‌پیمانان عرب آمریکا برای گسترش روابط رسمی و غیررسمی خود با دولت اسد از طریق تبادلات دیپلماتیک و آغاز روابط علنی با دولت اسد ابراز داشتند و در این چارچوب از دولت آمریکا خواستند اعمال تحریم‌ها علیه هر کشوری که برای احیای دولت اسد تلاش کند، بررسی کرده و این موضوع را روشن کند که عادی‌سازی روابط با دولت اسد و بازگرداندن آن به اتحادیه عرب اقداماتی غیرقابل قبول هستند.

همچنین امضاکنندگان این نامه انتقادهای نامحسوسی از دولت آمریکا داشته و با اشاره به اینکه آمریکا درمورد پرونده سوریه هیچ‌گونه استراتژی روشنی ندارد، گفتند: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تعهد داد زمانی که بایدن رئیس جمهوری شود، رهبری آمریکا در مسایل انسانی در سوریه را احیا خواهد کرد.

آنها ابتدا از موفقیت آمریکا در تمدید ماموریت سازمان ملل در امدادرسانی به سوریه از طریق مرزها و توسعه حمایت‌ها از ثبات مناطق آزاد شده از کنترل داعش تقدیر کردند؛ اما در ادامه گفتند که آمریکا در این تلاش‌های خود به دلایل درگیری نپرداخت و این تلاش‌ها به دلیل نبود یک استراتژی دیپلماتیک گسترده برای حل بحران جنگ داخلی در سوریه شکست خواهند خورد.

آنها در ادامه از دولت آمریکا خواستند قانون سزار را جهت اجرای تحریم‌های همه جانبه و انزوای سوریه، به طور کامل اجرا کند زیرا اجرای این قانون مخالفت آمریکا را با این عادی‌سازی سیاسی آشکار می‌کند.

آنها به دولت بایدن یادآور شدند که در قانون سزار اعمال تحریم‌هایی علیه دولت اسد و حامیان آن در داخل و خارج سوریه خواسته شده تا به این ترتیب پیشرفتی در آزادسازی زندانیان سیاسی حاصل و استفاده از حریم هوایی سوریه برای حمله علیه غیرنظامیان متوقف شده، کمک‌های بشردوستانه بدون تاخیر انتقال پیدا کرده، استفاده از سلاح‌های شیمیایی پایان یافته و جنایات جنگی حسابرسی شوند.

این قانونگذاران آمریکایی در ادامه بر اهمیت فشارهای آمریکا در شرایط فعلی به دلیل شکست در حصول پیشرفتی در این پرونده‌ها طی مذاکرات با نظارت سازمان ملل تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha