• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400102317232
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

ترکیب امیکرون با دلتا نگران‌کننده است/اعمال محدودیت‌های دوباره کرونایی در هفته‌های آینده

ترکیب امیکرون با دلتا نگران‌کننده است/اعمال محدودیت‌های دوباره کرونایی در هفته‌های آینده

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما از ترکیب امیکرون با دلتا کرونا نگران هستیم چرا که شیوع این دو سویه می‌تواند به افزایش بستری‌ها و مرگ و میرها منجر شود.

قاسم جعفرزاده در نشست ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: به اندازه کافی کیت تشخیصی امیکرون برای استان اردبیل فراهم شده ولی با تأیید انستیتوپاستور ایران ما برای بیماران مثبت یا منفی بودن امیکرون را اعلام می‌کنیم.


وی تصریح کرد: با علایم بالینی نمی‌توان در این زمینه تشخیص داد چرا که هم اکنون ما با آمیختگی آنفلوانزا نوع دلتا و امیکرون در بین جمعیت مبتلا روبه‌رو هستیم که تشخیص و درمان آنها باید با دقت بیشتر انجام شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هر چند کمتر از 4 نفر تاکنون به سویه امیکرون مبتلا شدند اما با توجه به سرعت انتشار این سویه ما نگران همه‌گیری این ویروس خطرناک هستیم و به همین دلیل تاکید ما بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک 3 لایه است.


جعفرزاده با بیان اینکه 95 درصد جمعیت استان دز اول و 86 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: 15 درصد دز سوم را دریافت کردند و ما هیچ محدودیتی در تزریق دز سوم واکسن برای گروه‌های مختلف جامعه نداریم.


وی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در فضاهای سرپوشیده نظیر رستوران، تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی خاطر نشان کرد: هر چند 3 هزار بازدید روزانه از اماکن توسط دانشگاه انجام می‌شود اما تلاش بر این است تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود.


جعفرزاده در مورد نگرانی خانواده‌ها در مورد ادامه تحصیل حضوری فرزندانشان به ویژه در مقطع ابتدایی اضافه کرد: ما شرایط بهداشتی مدارس را به دقت رصد می‌کنیم و اکثر مدارس شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز با روند مناسب تا 97 درصد دز اول و 87 درصد دز دوم در حال انجام است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار واکسیناسیون آنچه که در این سویه مهم به نظر می‌رسد، زدن ماسک و دوری از تجمعات است که در صورت مشاهده گسترده سویه امیکرون و آمیختگی آن با دلتا کرونا اعمال محدودیت‌ها در سطوح مختلف بازار، اصناف و سایر فضاها وجود دارد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه تاکنون عارضه نگران‌کننده‌ای از تزریق واکسن در بین جمعیت تحت پوشش استان اردبیل مشاهده نشده است، گفت: تنها نگرانی ما ترکیب امیکرون با دلتا است که علایم اولیه آن در قبرس مشاهده شده و ما امیدواریم هموطنان مراقبت لازم را در پیشگیری از ابتلا به سویه‌های جدید داشته باشند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha